Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Trzęsący się silnik i słabe przyśpieszenie

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 17 kwie 2008, 09:09

ponczo pisze:Widzę że dużo osób ma problem z tym motorem :roll:
no właśnie ;-) Jeśli komuś uda się coś z tym zrobić niech pisze, może wspólnymi siłami do tego dojdziemy :-P

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 17 kwie 2008, 09:27

Miałem podobny problem ale przy 2.0 ABK. Po wymianie kabli problem zniknął :-)

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 17 kwie 2008, 12:11

OGr, ja podmieniałem kable, z V-ką w której wszystko jest ok i nic to nie pomogło.
Sam nie wiem już czy grzebać w gazie (skoro mam to tylko na gazie), czy brać się za silnik i przeglądać wszystko :-/

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 17 kwie 2008, 14:09

OGr, ja podmieniałem kable, z V-ką w której wszystko jest ok i nic to nie pomogło.
Możliwe że dziś uda mi się założyć na próbę nowe przewodyWN- jeśli po założeniu nowych kabli będzie ok to je zakupie jeśli nie to trzeba będzie szukać dalej... :-|
Dam znać wieczorem jeśli będzie coś wiadomo ;-)

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 17 kwie 2008, 14:57

A jaki masz tam gazik ?

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 17 kwie 2008, 15:24

Jeśli chodzi o mnie to mam DT gaz sekwencję. Zmieniany był już komp. sterujący i parownik- to samo.
Dzisiaj z ciekawości na gazie na dosyć zimnym silniku sprawdziłem to i nie było szarpania. Pomyślałem, że może to faktycznie sonda, bo czytałem o tym wyżej... że działają po nagrzaniu się silnika.

P.S.
Jak coś, odpiszę w sobotę.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 17 kwie 2008, 15:28

W zimie na zimnym silniku miałem lipę. Po wysprzęglaniu obroty spadały do 0 :-) Po zmianie kabli jest ok i silnik chodzi równo. Może chodzi Ci na 5 cylindrów zamiast na 6 ?

paweł24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:22

Post autor: paweł24 » 17 kwie 2008, 19:59

panczo miałem kiedyś podobny problem z fiestką.obiawy były identyczne,jak się okazało to był czujnik hala!ale wracając do audi to moja zgasła mi dziś 3razy.póżniej zapaliła i było ok!ale i tak brakuje jej około30% mocy i słabiej się wkreca

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 17 kwie 2008, 21:08

Witam :-/ Przewody sprawdzone, niestety po zmianie na nowe praca silnika się nie zmieniła... :-( Po zdjęciu plastikowej osłony z silnika i przysłuchaniu sie dokładnie pracy silnika doszły kolejne rzeczy... Na wolnych obrotach słychać szum łożyska (jeszcze nie doszedłem które) i klepie popychacz... Podejrzenie pada na popychacz (możliwe ze sie nie domyka zawór itp. :-/ ) Po spocie na zamku autko oddaje magikowi od 1.8T i V6. Jeśli będą jakieś postępy na pewno się dam znać :->

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 18 kwie 2008, 20:50

Ponczo,masz tam gaz u siebie??

[ Dodano: 2008-04-18, 20:59 ]
Z tym zaworem to chyba nie aż tak źle,gdyby się któryś nie domykał,auto kulało by na osiągach,nie miałby dobrej kompresji a u Ciebie chyba tak nie ma.
Ponadto gdyby się nie domykał to raczej wina np.pękniętej sprężyny zaworowej niż popychacza,ale pogadaj jeszcze z mechanikiem.Pewnie któryś z czujników szwankuje,tylko problem wykryć który,bo Vag nie pokaże dokładnie a nikt wróżką nie jest :-|

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 19 kwie 2008, 00:06

Ponczo,masz tam gaz u siebie??
Nie, nie mam gazu... Z tym zaworem to tylko takie moje gdybanie, okaże się co jest nie tak jak autko obejrzy mechanik. Mam nadzieję że nie będzie nic strasznego i kosztownego... :->

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 19 kwie 2008, 14:30

Witam! jak sie wasze V-ki zachowują gdy na wolnych obrotach nagle dodać gazu? Bo u mnie po wciśnięciu pedału gazu przez chwilę słychać sykniecie powietrza z przepustnic i silnik chwile sie zastanowi zanim wkręci się na obroty tak ok 1 sekundy. Będę musiał podjechać do elektryka żeby sondy sprawdził bo już na głowie staje i nie wiem co jej jest

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 19 kwie 2008, 15:13

radek kocio pisze:jak sie wasze V-ki zachowują gdy na wolnych obrotach nagle dodać gazu? Bo u mnie po wciśnięciu pedału gazu przez chwilę słychać sykniecie powietrza z przepustnic i silnik chwile sie zastanowi zanim wkręci się na obroty tak ok 1 sekundy
U mnie jest podobnie na rozgrzanym silniku, ospale reaguje na wciśnięcie gazu... Na zimnym zachowuje się dużo lepiej (szybko reaguje na gaz).

javor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 18 kwie 2008, 14:39
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: javor » 21 kwie 2008, 18:08

Witam
Nie będę oryginalny mam podobny problem. Wydawało mi się że już go w zeszłym roku rozwiązałem. Okazało się że winny był dziurawy kolektor dolotowy. On jest z plastiku a w środku ma takie klapki i u mnie taka klapka wywaliła małą dziurkę w ściance kolektora, przez którą do cylindra trafiało "lewe" powietrze. skończyło się to wymianą kolektora i jednego wtrysku (z tego właśnie cylindra). Jest dużo lepiej ale ciągle nie jestem zadowolony. Zwłaszcza na ciepłym silniku potrafi mi zgasnąć przy wysprzęglaniu. Ktoś mi kiedyś powiedział że to może być czujnik ciśnienia paliwa ale sprawdzałem go i wydawał się ok. Szczerze mówiąc nie mam już pomysłów.
PS
silnik o wiele lepiej pracuje gdy na dworze jest zimno. Nie mówię tu o temperaturze silnika tylko powietrza, które do niego trafia ma wtedy o wiele więcej mocy i lepszy przebieg momentu (bez zrywania w okolicach 300RPM)
Czy u Was też tak jest?

Pozdrawiam
Maciek

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 21 kwie 2008, 20:19

javor pisze:Ktoś mi kiedyś powiedział że to może być czujnik ciśnienia paliwa ale sprawdzałem go i wydawał się ok
a gdzie on się znajduje?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl