Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.3 7A] Modyfikacje - Kompresor - teoria - sens ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 26 paź 2008, 18:47

nie trzeba zmieniać głowicy wystarczy dopasować kanały dolotowe w głowicy do kanałów kolektora ssącego, baranka wyspawać nowego do większego oddechu bo ten seryjny baranek jest też troche "przyduszony", no i też kanały wylotowe trzeba dopasować do tego baranka, z grubszych zabaw, trzeba by było poszezyć też kanały przy zaworach i analogicznie wieksze "czopy" zaworów do tego opasować. wypolerowanie "wszystkiego" co sie zmieniało. źdźbeło twartsze spręzyny zaworowe( 2 na jeden zawór). Naprawde długo by mozna było pisać o takich modach. jeśli by to nie dało za wiele to trzeba by było sie zabawić z dołem silnika już nawet bez rozwiertów na wieksze litraze bo przydało by sie zachowac podobne pojemnosci zeby mozna było porównać te silniki... wiec zabawa ze skokiem tłoka, no i rzecz jasna dopasować do tego główice.... bla bla... ogólnie jak bym mniał kase powalczył bym z takimi modami bo zakładanie kompresora mija sie z celem bez odpowiedniego dosowania sprężenia a to i tak przy tym nie za wiele sie dmuchnie.
Pozdo 2800ccm hehe

*RoBi*

Post autor: *RoBi* » 26 paź 2008, 19:56

seba1025 pisze:Naprawde długo by mozna było pisać o takich modach. jeśli by to nie dało za wiele to trzeba by było sie zabawić z dołem silnika
Jak dla mnie czyste podejscie szukania mocy metoda prób i błedów <ok> .Jak to nie pomoze to rowierciny kanały,jak to tez nie pomoze to zrobimy co innego.
Wyglada na to ze cały silnik wymienisz i moze zdobedziesz 15KM.
A budżet jaki wydasz na mody tego silnika lepiej wpakować w mody 2.2T i roznica bedzie napewno kolosalna :-)

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 26 paź 2008, 21:02

*RoBi* pisze:
labek pisze:Stożek i koncowy tlumik KM :D
Mało ,dorzucil bym jeszcze magnetyzery ze dwie sztuki :mrgreen:
No a tak na powaznie,mysle ze zmiana walka , głowicy duzo nie da :-/
A mi ostatnio pewien gościu opowiadał jak to stunningował swoją Vectrę B 1.6 16v. Mówił, że splanował głowicę, pozmieniał wałki rozrządu, wstawił stożek, którego sam montaż daje 5 KM więcej, do tego wydech sportowy i ze 102 KM zrobił 137 KM :shock: :lol: Zapłacił za to w "profesjonalnym zakładzie" 1 tyś zł. Jak się zapytałem czy mierzył się na hamowni, to powiedział że nie :-D Więc się zapytałem, jak zmierzył te 137KM, powiedział że "Oni to zmierzyli jakoś ", bo tak jest i teraz zamyka licznik na gazie, i objeżdża brata z Calibry 2.0 :lol: Jak powiedziałem że nie wieżę w to i zacząłem go męczyć z hamownią, to wsiadł w Vectrę zapuścił muzę na maksa i odjechał z piskiem opon <ok>

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 26 paź 2008, 21:12

hahaha <ok>
Ale powiedzcie mi na jakie zmienić wałki w &a skoro w 3B zmieniają właśnie na 7A?
A może na takie co się samemu na imadle pilnikiem zaostrzyło?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 paź 2008, 07:16

tak, zmienia się wałki w 7A na jeszcze ostrzejsze, nie będzie problemu, tylko zakres użytecznych obrotów zmieni się na 6-8 tysięcy. Tak, trzeba go zakręcić ostrzej i wyżej. Wałki z N/A do turbo to inna zupełnie para kaloszy, bo wałki w turbo są bardzo łagodne, nie mają prawie wcale współotwarcia pomiędzy dolotem a wydechem.

dodatkowo, znałem tylko jedno 7A zrobione na 200 KM około i to auto naprawdę pluło ogniem, niestety nie wiem jak się ma do seryjnego 3B. Jeśli miałbym gdybać, to 3b byłoby szybsze w mieście, a 7A w sprincie.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 27 paź 2008, 08:02

seba1025 pisze:Jmm a twoja wypowiedź była denna, bo jak widzisz ani słowa o AAH nie pisałem:]. A może mi go zazdrościsz? uuuuu to taka słabość:) Pozdro 2800ccm hehe
Ps.
sory za częsciowy OT ale chyba Jmm mi wybaczy:]
Akurat w tym wypadku piłem do Twojej wypowiedzi, w której zapomniałeś o czymś takim jak interpunkcja, dzięki czemu można ją interpretować na wiele sposobów.

Co do kompleksów...hmm ja się nie podpisuję "Pozdro 2800ccm" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 27 paź 2008, 12:51

zserty masz racje teoretycznej bo jedyne auto z którego co nie co KM wyciągnąłem było JN a zmieniłem tylko wydech, wtryski i podającą wiecej paliwa pompe po uwczesnej regeneracji głowicy. No ale chyba lepiej zacząć od teorii, lecąc dalej bawiac sie najpierw w wymiane części zuzytych w znacznym stopniu na nowe żeby doszło do serii, a potem modyfikacje praktyczne na których sie dokładniej zrozumie. Co gdzie i z czego.
Tak wogóle moze by ktoś konkrety powiedział bo jak narazie tylko ja sie produkuje co mozna zmienić żeby 7A śmigało lepiej.

ps.
"pozdro 2800 hehe" to było do ciebie Jmm. Czyt. mało powarzne :)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 27 paź 2008, 21:28

Leo, na jakie trzeba te wałeczki zmienić aby coś poskutkowało.
Szczerze to pierwsze słyszę aby były wałki do 7A.

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 27 paź 2008, 23:01

http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/P ... alkow.html
tam masz do 2.3 20v...ale cena jest zabójcza jak dla mnie. to chyba za sztuke

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 28 paź 2008, 07:02

Cena rzeczywiście wysoka.
Mając na uwadze jeszcze przeniesienie momentu wyżej to jak dla mnie odpada.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 28 paź 2008, 16:57

Po pierwsze nie ma co gdybać bo gdbyby babcie odwrócić do góry nogami to bylaby skarbonką... Pamiętajcie ze silniki turbo mają wiekszy moment oborotowy niż te N/A, dlatego 1.8T po chipie jedzie tak samo ( albo bardzo podobnie ) jak 2.8 30V ( 193 konie ).

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 29 paź 2008, 12:25

da sie da z malca 70 kucy. Tak jak i sie da doprowdadzić 7A do tego by miało tyle co S2(jakie on ma oznaczneie? 3B?) i by te 7A brało. Borąc pod uwage to ze dobre 7A w quattro mozna znaleść za 9 tys. A dobre S2 ( nie jestem piewien)ale około 5 tyś wiecej albo i jeszcze troche. Więc po wpakowaniu w 7A tyle kasy co by sie kupiło dobre S2 mozna wyciągnąć z niego wiecej koników niż z S2. mowa o 7A bez doładowania. dobrze gdybam?
Jeśli dobrze to wydaje mi sie ze jednak warto pomajstrować przy tym silniczku.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 29 paź 2008, 14:38

seba1025 pisze:da sie da z malca 70 kucy. Tak jak i sie da doprowdadzić 7A do tego by miało tyle co S2(jakie on ma oznaczneie? 3B?) i by te 7A brało. Borąc pod uwage to ze dobre 7A w quattro mozna znaleść za 9 tys. A dobre S2 ( nie jestem piewien)ale około 5 tyś wiecej albo i jeszcze troche. Więc po wpakowaniu w 7A tyle kasy co by sie kupiło dobre S2 mozna wyciągnąć z niego wiecej koników niż z S2. mowa o 7A bez doładowania. dobrze gdybam?
Jeśli dobrze to wydaje mi sie ze jednak warto pomajstrować przy tym silniczku.
Przyjedzie pierwsze lepsze seryjne albo leciutko dlubniete S2 i cie wciągnie...

Tak jak napisal LEO powodzenia.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 29 paź 2008, 14:46

seba1025 pisze:Tak jak i sie da doprowdadzić 7A do tego by miało tyle co S2(jakie on ma oznaczneie? 3B?) i by te 7A brało. Borąc pod uwage to ze dobre 7A w quattro mozna znaleść za 9 tys. A dobre S2 ( nie jestem piewien)ale około 5 tyś wiecej albo i jeszcze troche. Więc po wpakowaniu w 7A tyle kasy co by sie kupiło dobre S2 mozna wyciągnąć z niego wiecej koników niż z S2. mowa o 7A bez doładowania. dobrze gdybam?
Jeśli dobrze to wydaje mi sie ze jednak warto pomajstrować przy tym silniczku.
taa, a efektywny przedział obrotów będzie powyżej 6-7tys. wtedy może i wciągnie SERYJNE S2 ale tylko w wyścigu na prostej i nie trwającym dłużej niż 15-20s. A itak wielce prawdopodobne że korby bokiem wyjdą po paru takich zabawach. w efekcie auto nie będzie się nadawało do jeżdżenia a tylko do wyścigów... a kto w wyścigach startuje seryjnym S2??

*RoBi*

Post autor: *RoBi* » 30 paź 2008, 09:19

Nie dośc ze nie opłacalne pakować i robic 7A na moc 200KM to drugie pokaz mi zdrowe S2 w cenie 15tys .Za 15tys to sa padła w ktore trzeba na dzien dobry władować pakiet podstawowy 5tys a potem dopiero bedzie jeszcze wychodzic w praniu ile jeszcze.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl