Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 03 gru 2010, 18:19

delik, no ja też mam zegary od B3 i nie ma w nich płytki z wtykiem tylko jest kabel z kostką na końcu.
W aucie nie mam raczej gotowej wiązki która czeka na wpięcie (nie wiem bo jeszcze nie rozbierałem tunelu) więc będę musiał coś dorezać.

Może ktoś się zlituje i rozpisze co z czym spiąć.

U Solskiera były zegary od B4 czyli z płytką z tyłu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 gru 2010, 18:38

eSPe pisze:tylko jest kabel z kostką na końcu.
Napisz jakie kable idą do tej kostki bo pewnie ona jest od sterowanie podświetlaniem dodatkowych zegarów. Trzeba ją podłączyć do plusa po włączeniu świateł (np. z oświetlenia schowka) oraz czegoś co jest ściemniane razem z zegarami (np. podświetlanie pokręteł nawiewu).

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 03 gru 2010, 18:41

Zegary podpięte, ale nie wiem czy ten czujnik od temperatury oleju jest prawidłowy - pokazuje wartości od 60 do 130-140 stopni, czyli teoretycznie w połowie wskaźnika przy normalnej jeździe.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 03 gru 2010, 18:45

aldi, jutro pstryknę foto tego co wychodzi od zegarów i wrzucę.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 03 gru 2010, 19:51

fotki na pewno pomogą tylko który kabel do czego bo popalić ich bym nie chciał... pozdrawiam

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 03 gru 2010, 19:55

mam fotki swoich zegarów.

aldi, powiedz do czego to wpiąć bo nie mam zielonego pojęcia.

Tak to wygląda:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

Tutaj jak widzisz wtyk (kostka biała) jest męski a w nowych jest żeński.
To pewnie od czujników.

To czarne okrągłe to idzie pewnie do podświetlenia zegarów.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 03 gru 2010, 20:06

aldi, powiedz do czego to wpiąć bo nie mam zielonego pojęcia.
wpiąć to raczej nie da rady gdzieś, trzeba będzie dosztukować wiązkę,tylko co do ktorego koloru...

przydała by się osoba z miernikiem która by pomierzyła napięcia jakie idzie na każdy kabel w swoim autku i luknąć jaki kolor przy czujniku temp kabelka jest a jaki przy ciśnienia... tylko ciekawe czy ktoś ma checi i ori dodatkowe zegary w autku by nam pomoc

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 gru 2010, 20:17

Zobacz czy masz takie same kolory:

niebiesko-biały - czujnik ciśnienia oleju dla dodatkowych zegarów
zielono-czarny - czujnik temperatury oleju
brązowy - masa
czarno-niebieski - plus po zapłonie można wziąć z przełączników nad radiem (chyba z kabla takiego samego koloru) lub kostki stcyjki

pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)

Kolory wyglądają mi na takie same jak przy zegarach z B4...

EDIT
To czarne okrągłe to idzie pewnie do podświetlenia zegarów.
Odwrotnie ta kanciasta to zasilanie i podświetlania a okrągła czujniki.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 03 gru 2010, 20:49

podłącze wszystko według tego co napisałeś, tylko gdzie czujniki w b4 wlozyc przydało by się to jedno foto ;) i już wtedy wszystko jasne pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 03 gru 2010, 21:03

aldi pisze:pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)
bo tam dalej jest kabel do zapalniczki i żarówki do podświeltenia zapalniczki to w te piny wpinam to co szło do popiołki i zapalniczki w starej wersji (popiołce szufladce) zgadza się?

[ Dodano: 2010-12-03, 21:05 ]
delik pisze:tylko gdzie czujniki w b4 wlozyc przydało by się to jedno foto
delik, zaraz wrzucę ci rysunek jak w NG podłączyć. Chwalę się a jeszcze sam na żywo nie patrzyłem ale rysunek mam hehe.
czekaj minutkę.

[ Dodano: 2010-12-03, 21:25 ]
No więc tak (aldi popraw mnie albo potwierdź bo mogę się mylić).

Obrazek

Z tego co wydedukowałem to wyciągamy czujnik ciśnienia (nr 1 na rysunku - przekreśliłem go na czerwono) i wsadzamy czujnik ciśnienia od zegarów (bańkę - nr 5 na rysunku) w miejsce starego czujnika (zaznaczone strzałką).
Potem wkręcamy czujnik temperatury (nr 6 na rysunku) w miejsce z drugiej strony silnika (zaznaczone strzałką). Tylko co tam jest wcześniej ?? Jakaś zaślepka czy coś??

Potem do jednego styku czujnika ciśnienia (bańki) dajemy kabel który szedł do starego czujnika ciśnienia a do drugiego zacisku wpinamy kabel niebiesko biały do zegarów.

Potem do zacisku w czujniku temperatury wpinamy kabel zielono czarny i ciągniemy do zegarów.

aldi, zgadza się?

Jeszcze muszę zasilanie zegarów (masę i + ze stacyjki) rozkminić, no i zobaczyć co teraz idzie to starej popielniczki/szufladki i zapalniczki i to wpiąć do kostki.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 gru 2010, 21:45

eSPe pisze:
aldi pisze:pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)
bo tam dalej jest kabel do zapalniczki i żarówki do podświeltenia zapalniczki to w te piny wpinam to co szło do popiołki i zapalniczki w starej wersji (popiołce szufladce) zgadza się?
Kabel plusowy do żarówki podświetlającej zapalniczkę i popielniczkę.
Z tego co wydedukowałem to wyciągamy czujnik ciśnienia (nr 1 na rysunku - przekreśliłem go na czerwono) i wsadzamy czujnik ciśnienia od zegarów (bańkę - nr 5 na rysunku) w miejsce starego czujnika (zaznaczone strzałką).
Tak. Tylko później podłącz to nie zamieniając kabla który ma iść do kontrolki z kabel do dodatkowych zegarów. chyba kilka stron wcześniej pisałem który kabel podłączyć do którego wyjścia tej bańki.
Potem wkręcamy czujnik temperatury (nr 6 na rysunku) w miejsce z drugiej strony silnika (zaznaczone strzałką). Tylko co tam jest wcześniej ?? Jakaś zaślepka czy coś??
Nie wiem jak jest przy NG np. przy V6kach dawali ten czujnik nawet w wersjach bez zegarów.
Potem do jednego styku czujnika ciśnienia (bańki) dajemy kabel który szedł do starego czujnika ciśnienia a do drugiego zacisku wpinamy kabel niebiesko biały do zegarów.

Potem do zacisku w czujniku temperatury wpinamy kabel zielono czarny i ciągniemy do zegarów.
Tak.

Jeszcze muszę zasilanie zegarów (masę i + ze stacyjki) rozkminić, no i zobaczyć co teraz idzie to starej popielniczki/szufladki i zapalniczki i to wpiąć do kostki.
Do zapaliczki/popielniczki idzie tylko stały plus i podświetlanie ściemniane z zegarów.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 03 gru 2010, 22:06

aldi, to fajno.
Muszę się dostać do silnika jakoś i poszukać tego czujnika temp. Może też mam tylko do czego on miałby być? Gdzie miałby coś wyświetlać jak nie było zegarów?

Jak zrobię zegary to się pochwalę.
Pozdrówki i dzięki.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 04 gru 2010, 18:17

aldi pisze: Zobacz czy masz takie same kolory:

niebiesko-biały - czujnik ciśnienia oleju dla dodatkowych zegarów
zielono-czarny - czujnik temperatury oleju
brązowy - masa
czarno-niebieski - plus po zapłonie można wziąć z przełączników nad radiem (chyba z kabla takiego samego koloru) lub kostki stcyjki

pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)

Kolory wyglądają mi na takie same jak przy zegarach z B4...
ten opis jest wystarczajacy by podlaczyc zegary z b3 do b4 i pewnie na odwrot ;) 5 godzinek roboty na spokojnie raZem z przelozeniem gratow do swojego tunelu i polerka zegarów na ringi i jest zrobione pozdrawiam

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 04 gru 2010, 23:06

delik, znaczy się wsadziłeś już u siebie??
To pochwal się efektami. Pokaż te ringi wypolerowane bo u siebie chyba też tak zrobię.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 05 gru 2010, 11:52

wyszło tak ;) do polerki zegary wymontowałem każdy pojedynczo i użyłem bardzo delikatnego papieru ściernego i do tego to co najważniejsze dużo cierpliwości

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl