[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
delik, no ja też mam zegary od B3 i nie ma w nich płytki z wtykiem tylko jest kabel z kostką na końcu.
W aucie nie mam raczej gotowej wiązki która czeka na wpięcie (nie wiem bo jeszcze nie rozbierałem tunelu) więc będę musiał coś dorezać.
Może ktoś się zlituje i rozpisze co z czym spiąć.
U Solskiera były zegary od B4 czyli z płytką z tyłu.
W aucie nie mam raczej gotowej wiązki która czeka na wpięcie (nie wiem bo jeszcze nie rozbierałem tunelu) więc będę musiał coś dorezać.
Może ktoś się zlituje i rozpisze co z czym spiąć.
U Solskiera były zegary od B4 czyli z płytką z tyłu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Napisz jakie kable idą do tej kostki bo pewnie ona jest od sterowanie podświetlaniem dodatkowych zegarów. Trzeba ją podłączyć do plusa po włączeniu świateł (np. z oświetlenia schowka) oraz czegoś co jest ściemniane razem z zegarami (np. podświetlanie pokręteł nawiewu).eSPe pisze:tylko jest kabel z kostką na końcu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
wpiąć to raczej nie da rady gdzieś, trzeba będzie dosztukować wiązkę,tylko co do ktorego koloru...aldi, powiedz do czego to wpiąć bo nie mam zielonego pojęcia.
przydała by się osoba z miernikiem która by pomierzyła napięcia jakie idzie na każdy kabel w swoim autku i luknąć jaki kolor przy czujniku temp kabelka jest a jaki przy ciśnienia... tylko ciekawe czy ktoś ma checi i ori dodatkowe zegary w autku by nam pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz czy masz takie same kolory:
niebiesko-biały - czujnik ciśnienia oleju dla dodatkowych zegarów
zielono-czarny - czujnik temperatury oleju
brązowy - masa
czarno-niebieski - plus po zapłonie można wziąć z przełączników nad radiem (chyba z kabla takiego samego koloru) lub kostki stcyjki
pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)
Kolory wyglądają mi na takie same jak przy zegarach z B4...
EDIT
niebiesko-biały - czujnik ciśnienia oleju dla dodatkowych zegarów
zielono-czarny - czujnik temperatury oleju
brązowy - masa
czarno-niebieski - plus po zapłonie można wziąć z przełączników nad radiem (chyba z kabla takiego samego koloru) lub kostki stcyjki
pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)
Kolory wyglądają mi na takie same jak przy zegarach z B4...
EDIT
Odwrotnie ta kanciasta to zasilanie i podświetlania a okrągła czujniki.To czarne okrągłe to idzie pewnie do podświetlenia zegarów.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
bo tam dalej jest kabel do zapalniczki i żarówki do podświeltenia zapalniczki to w te piny wpinam to co szło do popiołki i zapalniczki w starej wersji (popiołce szufladce) zgadza się?aldi pisze:pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)
[ Dodano: 2010-12-03, 21:05 ]
delik, zaraz wrzucę ci rysunek jak w NG podłączyć. Chwalę się a jeszcze sam na żywo nie patrzyłem ale rysunek mam hehe.delik pisze:tylko gdzie czujniki w b4 wlozyc przydało by się to jedno foto
czekaj minutkę.
[ Dodano: 2010-12-03, 21:25 ]
No więc tak (aldi popraw mnie albo potwierdź bo mogę się mylić).
Z tego co wydedukowałem to wyciągamy czujnik ciśnienia (nr 1 na rysunku - przekreśliłem go na czerwono) i wsadzamy czujnik ciśnienia od zegarów (bańkę - nr 5 na rysunku) w miejsce starego czujnika (zaznaczone strzałką).
Potem wkręcamy czujnik temperatury (nr 6 na rysunku) w miejsce z drugiej strony silnika (zaznaczone strzałką). Tylko co tam jest wcześniej ?? Jakaś zaślepka czy coś??
Potem do jednego styku czujnika ciśnienia (bańki) dajemy kabel który szedł do starego czujnika ciśnienia a do drugiego zacisku wpinamy kabel niebiesko biały do zegarów.
Potem do zacisku w czujniku temperatury wpinamy kabel zielono czarny i ciągniemy do zegarów.
aldi, zgadza się?
Jeszcze muszę zasilanie zegarów (masę i + ze stacyjki) rozkminić, no i zobaczyć co teraz idzie to starej popielniczki/szufladki i zapalniczki i to wpiąć do kostki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kabel plusowy do żarówki podświetlającej zapalniczkę i popielniczkę.eSPe pisze:bo tam dalej jest kabel do zapalniczki i żarówki do podświeltenia zapalniczki to w te piny wpinam to co szło do popiołki i zapalniczki w starej wersji (popiołce szufladce) zgadza się?aldi pisze:pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)
Tak. Tylko później podłącz to nie zamieniając kabla który ma iść do kontrolki z kabel do dodatkowych zegarów. chyba kilka stron wcześniej pisałem który kabel podłączyć do którego wyjścia tej bańki.Z tego co wydedukowałem to wyciągamy czujnik ciśnienia (nr 1 na rysunku - przekreśliłem go na czerwono) i wsadzamy czujnik ciśnienia od zegarów (bańkę - nr 5 na rysunku) w miejsce starego czujnika (zaznaczone strzałką).
Nie wiem jak jest przy NG np. przy V6kach dawali ten czujnik nawet w wersjach bez zegarów.Potem wkręcamy czujnik temperatury (nr 6 na rysunku) w miejsce z drugiej strony silnika (zaznaczone strzałką). Tylko co tam jest wcześniej ?? Jakaś zaślepka czy coś??
Tak.Potem do jednego styku czujnika ciśnienia (bańki) dajemy kabel który szedł do starego czujnika ciśnienia a do drugiego zacisku wpinamy kabel niebiesko biały do zegarów.
Potem do zacisku w czujniku temperatury wpinamy kabel zielono czarny i ciągniemy do zegarów.
Do zapaliczki/popielniczki idzie tylko stały plus i podświetlanie ściemniane z zegarów.Jeszcze muszę zasilanie zegarów (masę i + ze stacyjki) rozkminić, no i zobaczyć co teraz idzie to starej popielniczki/szufladki i zapalniczki i to wpiąć do kostki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ten opis jest wystarczajacy by podlaczyc zegary z b3 do b4 i pewnie na odwrot 5 godzinek roboty na spokojnie raZem z przelozeniem gratow do swojego tunelu i polerka zegarów na ringi i jest zrobione pozdrawiamaldi pisze: Zobacz czy masz takie same kolory:
niebiesko-biały - czujnik ciśnienia oleju dla dodatkowych zegarów
zielono-czarny - czujnik temperatury oleju
brązowy - masa
czarno-niebieski - plus po zapłonie można wziąć z przełączników nad radiem (chyba z kabla takiego samego koloru) lub kostki stcyjki
pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)
Kolory wyglądają mi na takie same jak przy zegarach z B4...