[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
Patrz wyżej
1. Uruchomić silnik.
2. Odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury.
3. Przygazować trzy razy powyżej 3500 RPM do momentu zablokowania zapłonu
4. Ustawić obroty na poziomie 2250 RPM
5. Ustawic kont 6 stopni.
6. Zgasic silnik, podłaczyc czujnik temp i odpalic silnik.
Z ustawieniem moze byc problem bo nie wszystkie wersje maja zaznaczony punkt 6 stopni ( ja sie jeszcze nie spotkałem z takim autem). Najlepsza jest do tego lampa z ustawieniem konta.
1. Uruchomić silnik.
2. Odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury.
3. Przygazować trzy razy powyżej 3500 RPM do momentu zablokowania zapłonu
4. Ustawić obroty na poziomie 2250 RPM
5. Ustawic kont 6 stopni.
6. Zgasic silnik, podłaczyc czujnik temp i odpalic silnik.
Z ustawieniem moze byc problem bo nie wszystkie wersje maja zaznaczony punkt 6 stopni ( ja sie jeszcze nie spotkałem z takim autem). Najlepsza jest do tego lampa z ustawieniem konta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43
Witam chlopaki
Problem jest z moim abk 2.0e z lpg
otoz zabralem sie za wymiane uszczelki pod glowica i wszystko pieknie poszlo do momentu kiedy po zlozeniu chcialem zaplacic samochod - nie dalo rady nie chcial zapalic
caly rozrzad byl tak samo ustawiony po wymianie jak przed wymiana uszczelki
po dwoch dniach walki i ustawiania samochod zapalil na strzal pochodzil 3 minuty i zdechl chcodzil pieknie oborty wchodzily nie falowal nic ale zdechl i teraz ledwo go moge odpalic w dodatku chodzi 2 minuty i gasnie nie wiecie co mzoe byc przyczyna? zle ustawiony zaplon ? aparatem krecilem i nie moge dojsc
lampy nie mam silnika nie blokowalem ale moge to zrobic chyba bo vaga mam tylko czy bez lampy wyjdzie?
Problem jest z moim abk 2.0e z lpg
otoz zabralem sie za wymiane uszczelki pod glowica i wszystko pieknie poszlo do momentu kiedy po zlozeniu chcialem zaplacic samochod - nie dalo rady nie chcial zapalic
caly rozrzad byl tak samo ustawiony po wymianie jak przed wymiana uszczelki
po dwoch dniach walki i ustawiania samochod zapalil na strzal pochodzil 3 minuty i zdechl chcodzil pieknie oborty wchodzily nie falowal nic ale zdechl i teraz ledwo go moge odpalic w dodatku chodzi 2 minuty i gasnie nie wiecie co mzoe byc przyczyna? zle ustawiony zaplon ? aparatem krecilem i nie moge dojsc
lampy nie mam silnika nie blokowalem ale moge to zrobic chyba bo vaga mam tylko czy bez lampy wyjdzie?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Coś zrobiłeś źle
Ja ustawiałem wg. znaków na kółku wałka rozrządu. Przekładnik lampy na kabel pierwszego cylindra (pierwszy od przodu). Po zablokowaniu sterownika i rozgrzaniu silnika, brachol trzymał mi gaz równo na 3000 obr/min a ja błyskając lampą, regulowałem wyprzedzenie kręcąc aparatem zapłonowym. I jest ok.
Ja ustawiałem wg. znaków na kółku wałka rozrządu. Przekładnik lampy na kabel pierwszego cylindra (pierwszy od przodu). Po zablokowaniu sterownika i rozgrzaniu silnika, brachol trzymał mi gaz równo na 3000 obr/min a ja błyskając lampą, regulowałem wyprzedzenie kręcąc aparatem zapłonowym. I jest ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
witam,
posiadam audi 80 abk digifant 1,6
no wiec po odpięciu niebieskiego czujnika autko gasło od razu, gdy dodawałem znacząco gazu autko juz nie gasło lecz nie przechodziło w stan awaryjny( i nadal korygowało zapłon)
najlepiej odpiąć czujnik i minimalnie dodać gazu tak aby autko nie zgasło i gdy pochodzi jakis czas dopiero dodac gazu 3x ponad 3,5 tys obr wtedy autko przechodzilo w stan awaryjny
2 metoda która mi działała: to użycie vaga
podpięcie się pod silnik i na odpalonym silniku wejście w Basic setteting i wybranie bloku 000 autko tez mi gasło i wtedy tez również dodawałem minimalnie gazu tyle oby nie zgasło(gdy dodawALEM ZNACZACO DUZO TO WYSKAKIWAL error na kompie)
(bez dodawania gazu 3x ponad 3,5 tys sterownik był już zablokowany)
posiadam audi 80 abk digifant 1,6
no wiec po odpięciu niebieskiego czujnika autko gasło od razu, gdy dodawałem znacząco gazu autko juz nie gasło lecz nie przechodziło w stan awaryjny( i nadal korygowało zapłon)
najlepiej odpiąć czujnik i minimalnie dodać gazu tak aby autko nie zgasło i gdy pochodzi jakis czas dopiero dodac gazu 3x ponad 3,5 tys obr wtedy autko przechodzilo w stan awaryjny
2 metoda która mi działała: to użycie vaga
podpięcie się pod silnik i na odpalonym silniku wejście w Basic setteting i wybranie bloku 000 autko tez mi gasło i wtedy tez również dodawałem minimalnie gazu tyle oby nie zgasło(gdy dodawALEM ZNACZACO DUZO TO WYSKAKIWAL error na kompie)
(bez dodawania gazu 3x ponad 3,5 tys sterownik był już zablokowany)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
witam,
posiadam audi 80 abk digifant 1,6
no wiec po odpięciu niebieskiego czujnika autko gasło od razu, gdy dodawałem znacząco gazu autko juz nie gasło lecz nie przechodziło w stan awaryjny( i nadal korygowało zapłon)
najlepiej odpiąć czujnik i minimalnie dodać gazu tak aby autko nie zgasło i gdy pochodzi jakis czas dopiero dodac gazu 3x ponad 3,5 tys obr wtedy autko przechodzilo w stan awaryjny
2 metoda która mi działała: to użycie vaga
podpięcie się pod silnik i na odpalonym silniku wejście w Basic setteting i wybranie bloku 000 autko tez mi gasło i wtedy tez również dodawałem minimalnie gazu tyle oby nie zgasło(gdy dodawALEM ZNACZACO DUZO TO WYSKAKIWAL error na kompie)
(bez dodawania gazu 3x ponad 3,5 tys sterownik był już zablokowany)
posiadam audi 80 abk digifant 1,6
no wiec po odpięciu niebieskiego czujnika autko gasło od razu, gdy dodawałem znacząco gazu autko juz nie gasło lecz nie przechodziło w stan awaryjny( i nadal korygowało zapłon)
najlepiej odpiąć czujnik i minimalnie dodać gazu tak aby autko nie zgasło i gdy pochodzi jakis czas dopiero dodac gazu 3x ponad 3,5 tys obr wtedy autko przechodzilo w stan awaryjny
2 metoda która mi działała: to użycie vaga
podpięcie się pod silnik i na odpalonym silniku wejście w Basic setteting i wybranie bloku 000 autko tez mi gasło i wtedy tez również dodawałem minimalnie gazu tyle oby nie zgasło(gdy dodawALEM ZNACZACO DUZO TO WYSKAKIWAL error na kompie)
(bez dodawania gazu 3x ponad 3,5 tys sterownik był już zablokowany)
Chciałbym się podzielić swoimi doświadczenia mi co do ustawiania zapłonu w silniku ABK .Miałem ostatnio okazję ustawiać zapłon w tym typie silnika w trzech autach dwa z nich są z 92 roku a trzecie z 93 i według procedury opisywanej na forum czyli odpięcie niebieskiego czujnika temperatury i przegazowaniu silnika 3 razy powyżej 3500 obr/min w żadnym z tych aut nie powodowało blokowania sterownika co powodowało brak możliwości prawidłowego kata wyprzedzenia zapłonu .Dpoiero po jakimś czasie na jednym z aut po uruchomieniu silnika odpinając niebieski czujnik zauważyłem nieznaczny spadek obrotów bez przegazowania 2250 obr/min zapłon nie wypada jest możliwość odczytu kąta wyprzedzenia zapłonu i wtedy sterownik blokował się sam bez żadnego przegazowywania powyżej 3500 obr. Procedurę tą powtórzyłem w kolejnych dwóch autach i w ten sposób udało się w nich zablokować sterowniki, jeśli nie za pierwszym razem to za drugim ale beż żadnego przegazowywania silnika powyżej 3500 obr/min. W jednym z audi zapłon nie wymagał korekty w dwóch pozostałych korekta zapłonu tym sposobem odmieniła ich prace diametralnie .Być może ktoś kto ma problem z blokowaniem sterownika w silniku ABK spróbuje tego sposobu co ja. Pozdrawiam klubowiczów