Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 16 lis 2010, 14:43

Wszystko ok, tylko nic nie rozumię ;), nie wszyscy znają angielski a tłumacze tłumacza jak chcą

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 lis 2010, 16:36

Patrz wyżej
1. Uruchomić silnik.
2. Odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury.
3. Przygazować trzy razy powyżej 3500 RPM do momentu zablokowania zapłonu
4. Ustawić obroty na poziomie 2250 RPM
5. Ustawic kont 6 stopni.
6. Zgasic silnik, podłaczyc czujnik temp i odpalic silnik.
Z ustawieniem moze byc problem bo nie wszystkie wersje maja zaznaczony punkt 6 stopni ( ja sie jeszcze nie spotkałem z takim autem). Najlepsza jest do tego lampa z ustawieniem konta.

mariusz2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43

Post autor: mariusz2123 » 24 lis 2010, 16:14

Witam chlopaki

Problem jest z moim abk 2.0e z lpg

otoz zabralem sie za wymiane uszczelki pod glowica i wszystko pieknie poszlo do momentu kiedy po zlozeniu chcialem zaplacic samochod - nie dalo rady nie chcial zapalic

caly rozrzad byl tak samo ustawiony po wymianie jak przed wymiana uszczelki

po dwoch dniach walki i ustawiania samochod zapalil na strzal pochodzil 3 minuty i zdechl chcodzil pieknie oborty wchodzily nie falowal nic ale zdechl i teraz ledwo go moge odpalic w dodatku chodzi 2 minuty i gasnie nie wiecie co mzoe byc przyczyna? zle ustawiony zaplon ? aparatem krecilem i nie moge dojsc

lampy nie mam silnika nie blokowalem ale moge to zrobic chyba bo vaga mam tylko czy bez lampy wyjdzie?

:-(

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 lis 2010, 18:19

Bez lampy nie ustawisz zapłonu w ABK, ale masz VAGa więc sterownik zablokujesz jeśli nie przez odpięcie niebieskiego czujnika to przez VAG.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 13 gru 2010, 17:32

Jak się nie mylę to Czarekj może Ci pomóc.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 29 sty 2011, 13:33

Witam' niestety nie mam u siebie kreski oznaczającej 6* więc byłbym wdzięczny jeśli ktoś powiedziałby w jakiej odległości i po której stronie od znaczka "0" ma się ona znajdować. I jeszcze w którym miejscu ma się ona znajdować ( jeśli już ją zaznacze) przy zablokowanym ECU i 2250 obr.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 29 sty 2011, 19:12

Na krawędzi odlewu, zielona kreska na zdjęciu.

Obrazek

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 30 sty 2011, 10:29

A czy ta kreska na kole powinna być 14 mm w prawo od "0"?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 30 sty 2011, 13:06

Tak.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 30 sty 2011, 13:12

Czyli jednak coś w głowie zostało po poprzednim ABK ;-) dzięki za odpowiedź pozdrawiam...

Awatar użytkownika
gio3000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 04 sty 2007, 07:55
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: gio3000 » 17 mar 2011, 16:45

sterownik zablokowany
wszystko wg procedury
komputer nie korygował kąta wyprzedzenia,ustawione na 6stopni lampą z ustawieniem wyprz.kąta zapłonu. AUTO CHODZI FATALNIE.
auto chodzi poprawnie przy odblokowanym sterowniku,przygazowanie do 2250rpm i ustawieniu kąta 34stopnie. Nie wiem już o co chodzi.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 17 mar 2011, 17:52

Coś zrobiłeś źle :-)
Ja ustawiałem wg. znaków na kółku wałka rozrządu. Przekładnik lampy na kabel pierwszego cylindra (pierwszy od przodu). Po zablokowaniu sterownika i rozgrzaniu silnika, brachol trzymał mi gaz równo na 3000 obr/min a ja błyskając lampą, regulowałem wyprzedzenie kręcąc aparatem zapłonowym. I jest ok.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 15 lis 2011, 00:09

witam,
posiadam audi 80 abk digifant 1,6

no wiec po odpięciu niebieskiego czujnika autko gasło od razu, gdy dodawałem znacząco gazu autko juz nie gasło lecz nie przechodziło w stan awaryjny( i nadal korygowało zapłon)
najlepiej odpiąć czujnik i minimalnie dodać gazu tak aby autko nie zgasło i gdy pochodzi jakis czas dopiero dodac gazu 3x ponad 3,5 tys obr wtedy autko przechodzilo w stan awaryjny

2 metoda która mi działała: to użycie vaga
podpięcie się pod silnik i na odpalonym silniku wejście w Basic setteting i wybranie bloku 000 autko tez mi gasło i wtedy tez również dodawałem minimalnie gazu tyle oby nie zgasło(gdy dodawALEM ZNACZACO DUZO TO WYSKAKIWAL error na kompie)


(bez dodawania gazu 3x ponad 3,5 tys sterownik był już zablokowany)

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 15 lis 2011, 00:10

witam,
posiadam audi 80 abk digifant 1,6

no wiec po odpięciu niebieskiego czujnika autko gasło od razu, gdy dodawałem znacząco gazu autko juz nie gasło lecz nie przechodziło w stan awaryjny( i nadal korygowało zapłon)
najlepiej odpiąć czujnik i minimalnie dodać gazu tak aby autko nie zgasło i gdy pochodzi jakis czas dopiero dodac gazu 3x ponad 3,5 tys obr wtedy autko przechodzilo w stan awaryjny

2 metoda która mi działała: to użycie vaga
podpięcie się pod silnik i na odpalonym silniku wejście w Basic setteting i wybranie bloku 000 autko tez mi gasło i wtedy tez również dodawałem minimalnie gazu tyle oby nie zgasło(gdy dodawALEM ZNACZACO DUZO TO WYSKAKIWAL error na kompie)


(bez dodawania gazu 3x ponad 3,5 tys sterownik był już zablokowany)

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 01 lip 2012, 22:21

Chciałbym się podzielić swoimi doświadczenia mi co do ustawiania zapłonu w silniku ABK .Miałem ostatnio okazję ustawiać zapłon w tym typie silnika w trzech autach dwa z nich są z 92 roku a trzecie z 93 i według procedury opisywanej na forum czyli odpięcie niebieskiego czujnika temperatury i przegazowaniu silnika 3 razy powyżej 3500 obr/min w żadnym z tych aut nie powodowało blokowania sterownika co powodowało brak możliwości prawidłowego kata wyprzedzenia zapłonu .Dpoiero po jakimś czasie na jednym z aut po uruchomieniu silnika odpinając niebieski czujnik zauważyłem nieznaczny spadek obrotów bez przegazowania 2250 obr/min zapłon nie wypada jest możliwość odczytu kąta wyprzedzenia zapłonu i wtedy sterownik blokował się sam bez żadnego przegazowywania powyżej 3500 obr. Procedurę tą powtórzyłem w kolejnych dwóch autach i w ten sposób udało się w nich zablokować sterowniki, jeśli nie za pierwszym razem to za drugim ale beż żadnego przegazowywania silnika powyżej 3500 obr/min. W jednym z audi zapłon nie wymagał korekty w dwóch pozostałych korekta zapłonu tym sposobem odmieniła ich prace diametralnie .Być może ktoś kto ma problem z blokowaniem sterownika w silniku ABK spróbuje tego sposobu co ja. Pozdrawiam klubowiczów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl