Post
autor: grze » 09 sty 2011, 17:46
Słonik, klapki bez zrywania dechy możesz sprawdzić włączając nawiew na najszybszy bieg i przekręcając pokrętłem zimno-ciepło sprawdzać czy przy przełączaniu położenia z zimnego na ciepłe zmniejsza się strumień powietrza w kratkach nawiewu. gdy jest ustawione na zimne, to powietrze leci bezpośrednio do kabiny pomijając nagrzewnicę. natomiast gdy ustawiasz na ciepłe, to powietrze idzie przez nagrzewnicę, przez co powstaje opór i przy sprawnych klapkach od razu różnica jest wyczuwalna, bo klapy blokują powietrzu bezpośredni przelot wymuszając przepływ przez nagrzewnicę, co osłabia strumień powietrza. jeśli różnicy nie będzie, to znaczy, że klapka ciepło zimno nie jest na tyle szczelna aby skierować powietrze do przejścia przez nagrzewnicę. ewentualnie może to też świadczyć o jakimś uszkodzeniu mechanizmu sterującego tą klapką