[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy
ysiul, układ chłodzenia powinien sam się odpowietrzać przez korek od zbiorniczka wyrównawczego... jeśli się sam nie odpowietrza to węże będą puchły wraz ze wzrostem temperatury płynu i ciśnienia w układzie jeśli korek działa tak jak ma to przy poziomie max płynu w układzie zbiornik koło korka powinien się "pocić" gdzieś na forum był temat o tym jak się zabrać za te nieszczęsne gąbki :roll:
Widze ze masz podtlenek w aucie :mrgreen: czyli mogą Ci się robić 2 obiegi - jeden z parownikiem a drugi z nagrzewnica ale nagrzewnica jest wyżej pewnie niż parownik i jest w gorszym stanie wiec pewnie płyn wybiera łatwiejsza drogę czyli parownik. Twoja pompa wody może już słabo pompować i zanim płyn dojdzie do nagrzewnicy może być już chłodny... należałoby też sprawdzić gąbki na klapkach od sterowania ciepłym i zimnym powietrzem oraz linki od sterowania tymi klapkami :mrgreen: sprawdź też czy w ogóle Twoja nagrzewnica jest drożna no i to by było tyle na początek odezwij się jak to sprawdzisz :mrgreen:
Słonik, klapki bez zrywania dechy możesz sprawdzić włączając nawiew na najszybszy bieg i przekręcając pokrętłem zimno-ciepło sprawdzać czy przy przełączaniu położenia z zimnego na ciepłe zmniejsza się strumień powietrza w kratkach nawiewu. gdy jest ustawione na zimne, to powietrze leci bezpośrednio do kabiny pomijając nagrzewnicę. natomiast gdy ustawiasz na ciepłe, to powietrze idzie przez nagrzewnicę, przez co powstaje opór i przy sprawnych klapkach od razu różnica jest wyczuwalna, bo klapy blokują powietrzu bezpośredni przelot wymuszając przepływ przez nagrzewnicę, co osłabia strumień powietrza. jeśli różnicy nie będzie, to znaczy, że klapka ciepło zimno nie jest na tyle szczelna aby skierować powietrze do przejścia przez nagrzewnicę. ewentualnie może to też świadczyć o jakimś uszkodzeniu mechanizmu sterującego tą klapką
glówna klapka cieplo- zimno jest metalowa z tym ze ta klapka ma otwory okragle po srodku klapki na niej jest przyklejona gabka u mnie po drugiej wymianie nagrzewnicy niestety zaczepilem elementem deski i sie posypala gabka i musialem dosztukowac nowa ale nie bardzo mi sie chce wierzyc by gabka sama sie rozleciala tym bardziej ze u mnie ona byla owszem krucha ale jak bym jej nei uszkodzil dzialala by do dnia dzisiejszego mozliwe ze padla.
A czy z kratek raz na jakis czas nie leci ci kawalki jak by gabki ciemnej na deske,ja jak wymienialem u siebie dokladnie nie oczyscilem starej i do tej pory potrafi dmuchnac na wierzch deski kawalkami brudu ze starej gabki
A czy z kratek raz na jakis czas nie leci ci kawalki jak by gabki ciemnej na deske,ja jak wymienialem u siebie dokladnie nie oczyscilem starej i do tej pory potrafi dmuchnac na wierzch deski kawalkami brudu ze starej gabki
koledzy bo zabralem sie za wymiane nagrzewnicy i mam problem z wyciagnieciem deski
poniewaz po strobnie kierowcy po lewej stronie w desce idzei dosc gruby zwoj kabelkow i nie mam pojecia jak go wypiac anie nie widac gdzie on sie zaczyna ani gdzie sie konczy
:-| prosze o pomoc jak najszybciej by mozna bylo.
poniewaz po strobnie kierowcy po lewej stronie w desce idzei dosc gruby zwoj kabelkow i nie mam pojecia jak go wypiac anie nie widac gdzie on sie zaczyna ani gdzie sie konczy
:-| prosze o pomoc jak najszybciej by mozna bylo.