Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 sty 2011, 19:16

Słonik, czyli nagrzewnica jest drożna :?: Jak nie zmieniałeś nigdy tych gąbek to pewnie ich już nie ma i niestety się ciepłe powietrze miesza z zimnym :-/ Do tego trzeba niestety zdzierać deskę... :-/

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 07 sty 2011, 19:26

Niki20 pisze:Słonik, czyli nagrzewnica jest drożna
Tak jest drozna napewno.
Niki20 pisze:Do tego trzeba niestety zdzierać deskę...
Pocieszajace jak cholera :-( Jak mam sciagac deche to odrazu nagrzewnice zmienie na nowa. Nie ma tego zlego bo przy okazji pajeczyne kabelkow po swapie sie pouklada.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 sty 2011, 19:29

Słonik, no jak już wszystko inne sprawdzone to pozostaje gąbka na klapkach. Ja jak u siebie wymieniłem to po nagrzaniu do optymalnej temp. wytrzymać nie można a wcześniej to w największe mrozy nie dogrzewało i zimno było...

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 07 sty 2011, 19:32

Niki20 pisze:wcześniej to w największe mrozy nie dogrzewało i zimno było...
Mam dokladnie ten sam objaw.
Achhhh jak cudownie ze mam kolejny powod zeby sciagnać deske, poprostu zawsze o tym marzyłem :lol:









Buuuuuuuuuuuuuu <placze>
Ide sie upić <mur>

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 07 sty 2011, 19:40

Słonik, a może masz tak jak mi jeden kolo na forum pisał że odpowietrzył wszystko i miało być git ale jak przyszły mrozy to się sama nagrzewnica zapowietrzyła i jeszcze raz ją odpowietrzył i dopiero było <ok>

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 07 sty 2011, 19:55

ysiul pisze:Słonik, a może masz tak jak mi jeden kolo na forum pisał że odpowietrzył wszystko i miało być git ale jak przyszły mrozy to się sama nagrzewnica zapowietrzyła i jeszcze raz ją odpowietrzył i dopiero było
Niestety odpowietrzone kilkukrotnie wszystko i NIC :-/

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 07 sty 2011, 20:40

ysiul, układ chłodzenia powinien sam się odpowietrzać przez korek od zbiorniczka wyrównawczego... jeśli się sam nie odpowietrza to węże będą puchły wraz ze wzrostem temperatury płynu i ciśnienia w układzie :-P jeśli korek działa tak jak ma to przy poziomie max płynu w układzie zbiornik koło korka powinien się "pocić" :-D gdzieś na forum był temat o tym jak się zabrać za te nieszczęsne gąbki :roll:

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 07 sty 2011, 21:40

ehh kolego ja mam to samo zimno w Aucie jak jest duży mróz :-(

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 07 sty 2011, 23:00

Widze ze masz podtlenek w aucie :mrgreen: czyli mogą Ci się robić 2 obiegi - jeden z parownikiem a drugi z nagrzewnica ale nagrzewnica jest wyżej pewnie niż parownik i jest w gorszym stanie wiec pewnie płyn wybiera łatwiejsza drogę czyli parownik. Twoja pompa wody może już słabo pompować i zanim płyn dojdzie do nagrzewnicy może być już chłodny... należałoby też sprawdzić gąbki na klapkach od sterowania ciepłym i zimnym powietrzem oraz linki od sterowania tymi klapkami :mrgreen: sprawdź też czy w ogóle Twoja nagrzewnica jest drożna no i to by było tyle na początek :-P odezwij się jak to sprawdzisz :mrgreen:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 sty 2011, 17:46

Słonik, klapki bez zrywania dechy możesz sprawdzić włączając nawiew na najszybszy bieg i przekręcając pokrętłem zimno-ciepło sprawdzać czy przy przełączaniu położenia z zimnego na ciepłe zmniejsza się strumień powietrza w kratkach nawiewu. gdy jest ustawione na zimne, to powietrze leci bezpośrednio do kabiny pomijając nagrzewnicę. natomiast gdy ustawiasz na ciepłe, to powietrze idzie przez nagrzewnicę, przez co powstaje opór i przy sprawnych klapkach od razu różnica jest wyczuwalna, bo klapy blokują powietrzu bezpośredni przelot wymuszając przepływ przez nagrzewnicę, co osłabia strumień powietrza. jeśli różnicy nie będzie, to znaczy, że klapka ciepło zimno nie jest na tyle szczelna aby skierować powietrze do przejścia przez nagrzewnicę. ewentualnie może to też świadczyć o jakimś uszkodzeniu mechanizmu sterującego tą klapką

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 26 sty 2011, 17:19

a ja mam problem gdyz roznica jest cieplo zimno grzeje pięknie ale sterowanie slabo dziala co gorsze na szybe praktycznie nie wieje

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 sty 2011, 18:49

glówna klapka cieplo- zimno jest metalowa z tym ze ta klapka ma otwory okragle po srodku klapki na niej jest przyklejona gabka u mnie po drugiej wymianie nagrzewnicy niestety zaczepilem elementem deski i sie posypala gabka i musialem dosztukowac nowa ale nie bardzo mi sie chce wierzyc by gabka sama sie rozleciala tym bardziej ze u mnie ona byla owszem krucha ale jak bym jej nei uszkodzil dzialala by do dnia dzisiejszego mozliwe ze padla.
A czy z kratek raz na jakis czas nie leci ci kawalki jak by gabki ciemnej na deske,ja jak wymienialem u siebie dokladnie nie oczyscilem starej i do tej pory potrafi dmuchnac na wierzch deski kawalkami brudu ze starej gabki

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 27 sty 2011, 00:30

Dregan, albo linki Ci pospadały, albo wieje Ci każdą możliwą drogą. Jak nie wieje na szybę to wali na nogi prawdopodobnie. Chociaż klapka góra/doł, tak samo jak na kratki ma szparę żeby po trochu wiało wszędzie

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 sty 2011, 10:10

Dregan, tak jak wcześniej kolega zauważył coś z klapką góra-dół jest nie tak... Prawdopodobnie spadła linka i cały czas powietrze leci na nogi a na szybę tylko troszeczkę.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 31 sty 2011, 17:49

koledzy bo zabralem sie za wymiane nagrzewnicy i mam problem z wyciagnieciem deski
poniewaz po strobnie kierowcy po lewej stronie w desce idzei dosc gruby zwoj kabelkow i nie mam pojecia jak go wypiac anie nie widac gdzie on sie zaczyna ani gdzie sie konczy
:-| prosze o pomoc jak najszybciej by mozna bylo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl