Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czerwone Audi Coupe TDI - Stłuczka / str 46

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 lut 2012, 23:50

duo pisze:nie ma czegoś takiego sa jedynie baranki ktore potem mozna malować .. proszę Cie nie rób wsi
Aż tak bardzo tematu baranków nie zgłębiałem, ale jak nie ma to nie będę malować ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 lut 2012, 15:28

Wkońcu ogarnąłem grzanie świec w swoim samochodzie :mrgreen: Świece grzały mi cały czas i nie wiedziałem dlaczego więc je odpiąłem w ciorta i jeździłem bez podgrzewania wogóle. TDI to wielkiej róznicy nie było przy odpalaniu, chociaż nieco mam późny kąt wtrysku bo 44. Przczyn ciągłego grzania było dwie:

Pierwsza wiązka musiała zastąpić drugą:

Obrazek Obrazek

Oraz kabel widoczny pod moim kciukiem (czerwony z paskiem czarnym) był wpięty do pinu 30'tego, przez co cały czas otrzymywał prąd.

Obrazek

Teraz jest jak Bozia przykazała.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 lut 2012, 21:36

a po co ci te świece? :mrgreen: jak pali w mrozy ;-) gratki trepek za ten całokształt tylko zastanawiam się kiedy ty na to wszystko masz czas? ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 lut 2012, 06:00

Wczoraj wcześniej wróciłem z uczelni <ok> A że już kilka dni z tym walczyłem i wczoraj mnie olśniło co mam źle podpiętę więc to zrobiłem <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lut 2012, 19:02

Pora na zmianę oleju <ok>
Wcześniej, za czasów 1.6 TD, obiecałem sobie, że jak trafi mi się zdrowy silnik, który nie bierze oleju ani nie sprawia problemów to nie będę oszczędzał na oleju. I tak też się stało. Silnik nie sprawia problemów, ubytek oleju, posiłkując się wskazaniami bagnetu, wynosi ok 0.3-0.4l na 12 tys km! Bo tyle temu była zmiana oleju i zalałem na max, a teraz bagnet pokazuje, że jest ponad połowa. Zalałem wtedy Mobil S2000 10W-40.

I dzisiaj zakupiłem Valvoline MaxLife Diesel 10W-40, dałem aż 150zł ale nie chciałem kupoważ na allegro tylko w sklepie, gdzie zawsze kupuję.

Obrazek

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 lut 2012, 19:49

trepek, zainwestuj lepiej w pełen syntetyk. zobaczysz że silnik ci się szybko odwdzięczy. często jesli półsyntetyku lub minerału silnik bierze to pełnego dobrej klasy syntetyku po jakichś 5-6 tys km przestaje wogóle brać.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lut 2012, 19:58

Też myślałem o pełnym syntetyku ale nie znam historii tego silnika. Generalnie mógłbym zrobić płukankę ale z drugiej strony jak mam już zdrowy silnik to tak dbam już o niego że nie wiem co robić :mrgreen: Kupiłem maxlife bo ma praktycznie tyle środków myjących co dobrej klasy syntetyk.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 lut 2012, 20:25

w najgorszym wypadku to jeśli masz stwardniałe simmerringi to tylko one mogą zrobić kuku.
ja u siebie w każdym aucie leję syntetyk i jeszcze nigdy nie mialem przykrej niespodzianki

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lut 2012, 20:32

Simeringi wału?
Z łączenia silnika ze skrzynią jakiś olej podkapuje, w wolnej chwili bliżej wakacji chcę wyjąć skrzynię.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 lut 2012, 20:41

jeśli nad skrzynią jest sucho a mimo to z pod obudowy sprzęgła coś cieknie to lepiej nie czekaj do wakacji chyba że chcesz żeby Ci w trasie wypluło simering. wtedy już nigdzie nie dojedziesz chyba że będziesz miał ze 20-30l oleju w zapasie.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 29 lut 2012, 20:54

trepek pisze:Też myślałem o pełnym syntetyku...
Trepek, ogarnij się! To jest pełen syntetyk. Wiem bo jeżdżę na tym oleju od kilku lat w każdych swoich autach.

P.S. 150żł to trochę drogo. Ja ostatnio kupowałem do swojego punto też do diesla, czyli dokładnie to samo 119zł po rabatach w focie. A do mojej fałki kupowałem też ale z dedykacją do silnika benzynowego to coś około 110zł.

A jeszcze ci tylko napisze że ten olej to świetny wybór do starych silników. Nic lepszego nie ma. Koledze w galancie 2.5 v6 dzwoniły szklanki w głowicy, zmienił jak mu kazałem na max life i jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lut 2012, 21:08

@arwam

Tylko pod skrzynią. Są to pojedyncze krople, nie zostawiam śladów za sobą ani tam, gdzie stoję.

@masrepus

Z tego, co wyczytałem to MaxLife jest olejem syntetycznym ale nie full syntetykiem ;-)
Pełen syntetyk ma bazę olejową wykonaną z wpełni syntetycznych estrów (bardzo mało jest takich olei na rynku) a olej syntetyczny ma bazę olejową pochodzenia naturalnego ale poddaną bardzo zaawansowanemu technologocznie procesowi hydrokrakowanizacji, który niszczy siarki i inne pierdoły w oleju ;-)
Mam nadzieję, że Valvoline będzie się dobrze sprawował.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 lut 2012, 21:15

trepek pisze: nie zostawiam śladów za sobą ani tam, gdzie stoję
jeszcze.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lut 2012, 21:35

arwam pisze:
trepek pisze: nie zostawiam śladów za sobą ani tam, gdzie stoję
jeszcze.
Ehh... ma ktoś czasowstrzymywacz? Zatrzymałbym dzień na parę h, których mi brakuje ;-)
Ile taki simering kosztuje? Wymiana polega tylko na wydłubaniu starego i wsadzeniu nowego?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 lut 2012, 23:20

tak wymiana polega na wydłubaniu starego oczyszczeniu miejsca na nowy i wbiciu nowego

akoszt samego simmeringu to 25-50zł w zależności od tego jakiej firmy użyjesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl