Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 04 kwie 2013, 16:36

Francis1982 nie wiadomo jakie jest obciążenie silnika bo nie był na vag'u. emilradom a sprawdzałeś przekaźnik numer 30 (nie pamiętam już czy było o nim pisane czy jeszcze nie)?? Mam Vag'a ale póki co jestem w Warszawie. Na Vag'u zobaczymy procent obciążenia, czasy wtrysków i stan przepływki. Zacznij od przekaźnika później vag.

emilradom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2013, 20:19
Lokalizacja: Radom/Kozienice

Post autor: emilradom » 04 kwie 2013, 16:50

Kolego manfred19 a kiedy będziesz w Radomiu? Bo ja we wtorki i czwartki jestem od 14 wolny więc jak byś był to może bym wpadł do ciebie to może podłączysz mojego Audika pod Vag i zobaczymy co mu jest. Za fatygę oczywiście się dogadamy. Odp na priv

trixx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 27 paź 2010, 20:20
Lokalizacja: tomaszów mazowiecki

Post autor: trixx » 14 kwie 2013, 18:49

witam panowie. po wymianie rozrzadu musialem wyjac aparat bo poprzednik pomieszal znaki poskladane ustawiony zaplon lampa bez kata na kreske . sterownik 100% zablokowany bo vag pokazuje w bloku 4 zero a znak stoji jak wryty. po odblokowaniu sterownika audi odpala ladnie i na pb i lpg lecz slabo wkreca sie z dolu z 1000 tak do 2000 puzniej juz ladnie jak jej nie dam zejsc to tez ladnie od 2000 w gore ale czasem lapie takie dziury i na pb i lpg sonda walnieta to fakt ale na lpg ( blos ) to samo pod obciazeniem auto ma mula zaplon tak jak kaze procedura. czy macie panowie jakies doswiadczenia ze abk jednak trzeba ustawic nie na kreske 6 st. czy szukac usterek w osprzecie ??

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 13 wrz 2013, 16:44

Witam,
Po kilku podejściach do zapłonu w moim aucie muszę się Was poradzić. Mianowicie po zmianie paska rozrządu, który przed zdjęciem był poprzestawiany we wszystkie strony świata, postanowiłem ustawić zapłon. Auto po wymianie paska odpaliło i chodziło praktycznie tak jak przed całym zabiegiem. Aparatu zapłonowego nie ruszałem i ustawiłem palec na wycięcie tak jak piszecie. Później zakupiłem lampę i oto mam problem. "Na słuch" jak ustawiałem jeszcze bez lampy, silnik pracował najpłynniej gdy aparat był odkręcony maksymalnie w stronę kabiny. Po zablokowaniu sterownika udało mi się ustawić na kreskę 6 stopni przy ok. 2250obr/min, lecz silnik w takim ustawieniu pracuje głośno. Stuka, dmucha, parska. Na moje oko wygląda tak, jakbym miał źle włożony aparat, bo tak jak mówiłem, aparat odkrecony maksymalnie do kabiny powoduje w miarę równą prace silnika, a obracając aparat w drugą stronę silnik pracuje coraz gorzej.

W tej sprawie mam kilka pytań:

1. Jak można wyjąć aparat ? (próbowałem odkręcając całkowicie tą blokadę, ale aparat ani trochę nie chciał wyjść)
2. Czy trzeba rozkręcać cały rozrząd? (bo pewnie tam wałek pośredni też jest przestawiony)
3. W jaki sposób ma być włożony aparat? (jakby tylko ktoś miał zdjęcia to byłbym wdzięczny)
4. Czy aparat powinien dawać możliwość regulacji w obie strony od punktu poprawnie ustawionego zapłonu? (bo wydaje mi się na mój chłopski rozum że tak)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 wrz 2013, 22:06

Są opinie na temat zapłonu w ABK, że to czarna magia. A to nie jest nic nadzwyczajnego.

Jak robisz rozrząd ustaw znaki tak:

Obrazek Obrazek Obrazek

Tylko na zdjęciu znak na kole wałka rozrządu ma się pokrywać z krawędzią jak zdjęta jest pokrywa zaworów.

Środek palca jeżeli pokrywa się wówczas z nacięciem na obrzeżu świadczy o wyprzedzeniu 0 stopni i pozwala to na uruchomienie silnika i późniejsze korekty zapłonu według procedury.

Ale można użyć metody bez procedury. Niebieska kreska na obwodzie aparatu jeżeli pokryje się z czerwoną na palcu zapłon powinien być ok (po pomiarach obwodu obudowy aparatu wychodzi bodajże 3,5mm).

Wiem, pewnie spece od zapłonu ABK mnie zjadą ale ustawiałem swój kiedyś i jak podjechałem do kolegi Jugo007 to stwierdził, że jest ok.

No i najważniejsze. Na słuch i sprawność silnika można ustawiać zapłon pod warunkiem, że mamy w 100% sprawny przepływomierz. Dobrze naciągnięta sprężyna i jest szczelny dolot a układ nie miał "przyjemności" strzału LPG. Inaczej bez lampy i blokady sterownika nie ma szans.

Co do pozostałych punktów to masz widać zapieczony aparat.

A jak u siebie zakładałem jakby na "pierwszy montaż" to palec patrzył na krawędź głowicy najbliżej kierowcy i stamtąd idzie przewód z kopułki do 1-go cylindra.

Miłej pracy i rozruszaj aparat <ok>

P.S. Niebieska kreska na palcu na zdjęciu to moja pomyłka bo było by to wówczas opóźnienie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 wrz 2013, 22:55

Tak się zastanawiam czy podłączając miernik i ustawiając aparat na moment zmiany napięcia na aparacie halla przy znaku 0 nie będzie tak samo jak z zablokowanym sterownikiem...
Ale to trzeba by zweryfikować na jakimś ABK.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 15 wrz 2013, 16:30

Kupiłem kopułkę i palec rozdzielacza (bo stare już były już trochę wypalone). Udało mi się wyciągnąć aparat, ustawiłem wał na 0 i włożyłem aparat szczeliną i palcem skierowanym w stronę bloku. Sytuacja się jeszcze bardziej pogorszyła. Nie wiem czy coś jeszcze może być przestawione, ale tak włożonym aparatem nie miałem możliwości regulacji zapłonu. Później wyjąłem aparat jeszcze raz i obróciłem go w prawo delikatnie (żebym miał możliwość przekręcać w prawo i w lewo, a nie tak jak wcześniej tylko w lewo) i ustawiłem niestety tylko na słuch, bo nie mogłem zlokalizować znaku przy 2250rpm. Czy ten aparat nie powinien inaczej być montowany? Bo jak się go tak zamontuje to potem wtyczka czujnika przeszkadza w obracaniu go w lewo ;/. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to proszę o podpowiedź.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 wrz 2013, 17:13

Dynia1990, a po co wyciągałeś aparat? bo do wymiany kopułki i palca nie trzeba tego robić.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 wrz 2013, 17:57

Dynia1990 pisze:Czy ten aparat nie powinien inaczej być montowany?
Powinien być tak montowany prawie tak jak opisujesz. Najlepiej ustaw aby 0 było na kole zamachowym w momencie gdy znak rozrządu też się zgadza.

Możesz wsadzić go tak aby był dobry zakres regulacji w obie strony tylko wtedy trzeba dłużej szukać aby trafić zapłon tak aby chciał odpalić.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 15 wrz 2013, 18:49

W takim razie nie jest źle :-) tyle tylko, że jak chcialem ustawić na lampę zapłon to coś znak mi się nie chciał pokazać. Nie wiem czy to kwestia nie zablokowanego sterownika ( bo już sam nie wiem kiedy się on blokuje) czy jakiś błędch w ustawieniach. Mam kabel VAG, ale przez program PolskiVag jakoś nie wiem jak zablokować sterownik. Ma ktoś może inny program bezpłatny? Jak byłaby możliwość to poproszę o link :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 wrz 2013, 18:56

Dynia1990 pisze:Nie wiem czy to kwestia nie zablokowanego sterownika ( bo już sam nie wiem kiedy się on blokuje)
podejrzewam że właśnie nie zablokował Ci się sterownik

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 22 wrz 2013, 12:07

z tym blokowaniem sterownika to bujda. jezdzilem po wszystkich warsztatach i nikt nie umial slyszal mo jakiej blokadzie i ustawiali na biegu jalowym na 6 stopni i silnik cyka dobrze.dla pewnosci podjechalem jeszcze do serwisu audi i mowie im o tym to sie ze mnie smiali i jeszcze raz ustawili zaplon na 6 stopni na biegu jalowym i jest ok.predzej cudowalem z blokowaniem to auto nie chcialo poprawnie chodzic

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 wrz 2013, 13:20

Proponuje z idotami nie rozmawiać. To, że ktoś jest motoryzacyjnym ignorantem nie znaczy ze to co mowi jest prawdą. Nie po to inzynierowie wymyslili blokowanie sterownika zeby go nie blokować. Przejzyj dowolny zeszyt ssp od tego typu silnika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 wrz 2013, 13:27

la222 pisze:z tym blokowaniem sterownika to bujda.
ta jasne, mi też to wmawiali
I twierdzili że na wolnych obrotach zapłon jest oki, po zablokowaniu go przeze mnie okazało się że nie jest oki. Był ustawiony blisko 0 i podejrzewam że u Ciebie też jest podobnie.

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 22 wrz 2013, 13:47

O jak zablokowac sterownik przed ustawieniem zaplonu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl