[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
Francis1982 nie wiadomo jakie jest obciążenie silnika bo nie był na vag'u. emilradom a sprawdzałeś przekaźnik numer 30 (nie pamiętam już czy było o nim pisane czy jeszcze nie)?? Mam Vag'a ale póki co jestem w Warszawie. Na Vag'u zobaczymy procent obciążenia, czasy wtrysków i stan przepływki. Zacznij od przekaźnika później vag.
witam panowie. po wymianie rozrzadu musialem wyjac aparat bo poprzednik pomieszal znaki poskladane ustawiony zaplon lampa bez kata na kreske . sterownik 100% zablokowany bo vag pokazuje w bloku 4 zero a znak stoji jak wryty. po odblokowaniu sterownika audi odpala ladnie i na pb i lpg lecz slabo wkreca sie z dolu z 1000 tak do 2000 puzniej juz ladnie jak jej nie dam zejsc to tez ladnie od 2000 w gore ale czasem lapie takie dziury i na pb i lpg sonda walnieta to fakt ale na lpg ( blos ) to samo pod obciazeniem auto ma mula zaplon tak jak kaze procedura. czy macie panowie jakies doswiadczenia ze abk jednak trzeba ustawic nie na kreske 6 st. czy szukac usterek w osprzecie ??
Witam,
Po kilku podejściach do zapłonu w moim aucie muszę się Was poradzić. Mianowicie po zmianie paska rozrządu, który przed zdjęciem był poprzestawiany we wszystkie strony świata, postanowiłem ustawić zapłon. Auto po wymianie paska odpaliło i chodziło praktycznie tak jak przed całym zabiegiem. Aparatu zapłonowego nie ruszałem i ustawiłem palec na wycięcie tak jak piszecie. Później zakupiłem lampę i oto mam problem. "Na słuch" jak ustawiałem jeszcze bez lampy, silnik pracował najpłynniej gdy aparat był odkręcony maksymalnie w stronę kabiny. Po zablokowaniu sterownika udało mi się ustawić na kreskę 6 stopni przy ok. 2250obr/min, lecz silnik w takim ustawieniu pracuje głośno. Stuka, dmucha, parska. Na moje oko wygląda tak, jakbym miał źle włożony aparat, bo tak jak mówiłem, aparat odkrecony maksymalnie do kabiny powoduje w miarę równą prace silnika, a obracając aparat w drugą stronę silnik pracuje coraz gorzej.
W tej sprawie mam kilka pytań:
1. Jak można wyjąć aparat ? (próbowałem odkręcając całkowicie tą blokadę, ale aparat ani trochę nie chciał wyjść)
2. Czy trzeba rozkręcać cały rozrząd? (bo pewnie tam wałek pośredni też jest przestawiony)
3. W jaki sposób ma być włożony aparat? (jakby tylko ktoś miał zdjęcia to byłbym wdzięczny)
4. Czy aparat powinien dawać możliwość regulacji w obie strony od punktu poprawnie ustawionego zapłonu? (bo wydaje mi się na mój chłopski rozum że tak)
Po kilku podejściach do zapłonu w moim aucie muszę się Was poradzić. Mianowicie po zmianie paska rozrządu, który przed zdjęciem był poprzestawiany we wszystkie strony świata, postanowiłem ustawić zapłon. Auto po wymianie paska odpaliło i chodziło praktycznie tak jak przed całym zabiegiem. Aparatu zapłonowego nie ruszałem i ustawiłem palec na wycięcie tak jak piszecie. Później zakupiłem lampę i oto mam problem. "Na słuch" jak ustawiałem jeszcze bez lampy, silnik pracował najpłynniej gdy aparat był odkręcony maksymalnie w stronę kabiny. Po zablokowaniu sterownika udało mi się ustawić na kreskę 6 stopni przy ok. 2250obr/min, lecz silnik w takim ustawieniu pracuje głośno. Stuka, dmucha, parska. Na moje oko wygląda tak, jakbym miał źle włożony aparat, bo tak jak mówiłem, aparat odkrecony maksymalnie do kabiny powoduje w miarę równą prace silnika, a obracając aparat w drugą stronę silnik pracuje coraz gorzej.
W tej sprawie mam kilka pytań:
1. Jak można wyjąć aparat ? (próbowałem odkręcając całkowicie tą blokadę, ale aparat ani trochę nie chciał wyjść)
2. Czy trzeba rozkręcać cały rozrząd? (bo pewnie tam wałek pośredni też jest przestawiony)
3. W jaki sposób ma być włożony aparat? (jakby tylko ktoś miał zdjęcia to byłbym wdzięczny)
4. Czy aparat powinien dawać możliwość regulacji w obie strony od punktu poprawnie ustawionego zapłonu? (bo wydaje mi się na mój chłopski rozum że tak)
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Są opinie na temat zapłonu w ABK, że to czarna magia. A to nie jest nic nadzwyczajnego.
Jak robisz rozrząd ustaw znaki tak:
Tylko na zdjęciu znak na kole wałka rozrządu ma się pokrywać z krawędzią jak zdjęta jest pokrywa zaworów.
Środek palca jeżeli pokrywa się wówczas z nacięciem na obrzeżu świadczy o wyprzedzeniu 0 stopni i pozwala to na uruchomienie silnika i późniejsze korekty zapłonu według procedury.
Ale można użyć metody bez procedury. Niebieska kreska na obwodzie aparatu jeżeli pokryje się z czerwoną na palcu zapłon powinien być ok (po pomiarach obwodu obudowy aparatu wychodzi bodajże 3,5mm).
Wiem, pewnie spece od zapłonu ABK mnie zjadą ale ustawiałem swój kiedyś i jak podjechałem do kolegi Jugo007 to stwierdził, że jest ok.
No i najważniejsze. Na słuch i sprawność silnika można ustawiać zapłon pod warunkiem, że mamy w 100% sprawny przepływomierz. Dobrze naciągnięta sprężyna i jest szczelny dolot a układ nie miał "przyjemności" strzału LPG. Inaczej bez lampy i blokady sterownika nie ma szans.
Co do pozostałych punktów to masz widać zapieczony aparat.
A jak u siebie zakładałem jakby na "pierwszy montaż" to palec patrzył na krawędź głowicy najbliżej kierowcy i stamtąd idzie przewód z kopułki do 1-go cylindra.
Miłej pracy i rozruszaj aparat <ok>
P.S. Niebieska kreska na palcu na zdjęciu to moja pomyłka bo było by to wówczas opóźnienie
Jak robisz rozrząd ustaw znaki tak:
Tylko na zdjęciu znak na kole wałka rozrządu ma się pokrywać z krawędzią jak zdjęta jest pokrywa zaworów.
Środek palca jeżeli pokrywa się wówczas z nacięciem na obrzeżu świadczy o wyprzedzeniu 0 stopni i pozwala to na uruchomienie silnika i późniejsze korekty zapłonu według procedury.
Ale można użyć metody bez procedury. Niebieska kreska na obwodzie aparatu jeżeli pokryje się z czerwoną na palcu zapłon powinien być ok (po pomiarach obwodu obudowy aparatu wychodzi bodajże 3,5mm).
Wiem, pewnie spece od zapłonu ABK mnie zjadą ale ustawiałem swój kiedyś i jak podjechałem do kolegi Jugo007 to stwierdził, że jest ok.
No i najważniejsze. Na słuch i sprawność silnika można ustawiać zapłon pod warunkiem, że mamy w 100% sprawny przepływomierz. Dobrze naciągnięta sprężyna i jest szczelny dolot a układ nie miał "przyjemności" strzału LPG. Inaczej bez lampy i blokady sterownika nie ma szans.
Co do pozostałych punktów to masz widać zapieczony aparat.
A jak u siebie zakładałem jakby na "pierwszy montaż" to palec patrzył na krawędź głowicy najbliżej kierowcy i stamtąd idzie przewód z kopułki do 1-go cylindra.
Miłej pracy i rozruszaj aparat <ok>
P.S. Niebieska kreska na palcu na zdjęciu to moja pomyłka bo było by to wówczas opóźnienie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kupiłem kopułkę i palec rozdzielacza (bo stare już były już trochę wypalone). Udało mi się wyciągnąć aparat, ustawiłem wał na 0 i włożyłem aparat szczeliną i palcem skierowanym w stronę bloku. Sytuacja się jeszcze bardziej pogorszyła. Nie wiem czy coś jeszcze może być przestawione, ale tak włożonym aparatem nie miałem możliwości regulacji zapłonu. Później wyjąłem aparat jeszcze raz i obróciłem go w prawo delikatnie (żebym miał możliwość przekręcać w prawo i w lewo, a nie tak jak wcześniej tylko w lewo) i ustawiłem niestety tylko na słuch, bo nie mogłem zlokalizować znaku przy 2250rpm. Czy ten aparat nie powinien inaczej być montowany? Bo jak się go tak zamontuje to potem wtyczka czujnika przeszkadza w obracaniu go w lewo ;/. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to proszę o podpowiedź.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Powinien być tak montowany prawie tak jak opisujesz. Najlepiej ustaw aby 0 było na kole zamachowym w momencie gdy znak rozrządu też się zgadza.Dynia1990 pisze:Czy ten aparat nie powinien inaczej być montowany?
Możesz wsadzić go tak aby był dobry zakres regulacji w obie strony tylko wtedy trzeba dłużej szukać aby trafić zapłon tak aby chciał odpalić.
W takim razie nie jest źle tyle tylko, że jak chcialem ustawić na lampę zapłon to coś znak mi się nie chciał pokazać. Nie wiem czy to kwestia nie zablokowanego sterownika ( bo już sam nie wiem kiedy się on blokuje) czy jakiś błędch w ustawieniach. Mam kabel VAG, ale przez program PolskiVag jakoś nie wiem jak zablokować sterownik. Ma ktoś może inny program bezpłatny? Jak byłaby możliwość to poproszę o link
z tym blokowaniem sterownika to bujda. jezdzilem po wszystkich warsztatach i nikt nie umial slyszal mo jakiej blokadzie i ustawiali na biegu jalowym na 6 stopni i silnik cyka dobrze.dla pewnosci podjechalem jeszcze do serwisu audi i mowie im o tym to sie ze mnie smiali i jeszcze raz ustawili zaplon na 6 stopni na biegu jalowym i jest ok.predzej cudowalem z blokowaniem to auto nie chcialo poprawnie chodzic
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi