Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 26 sie 2015, 18:39

Akurat było 25 stopni ,pełne słońce i wlekłem się za traktorem :D tuż przed zdjęciem. Przed tym trochę pojeździłem i wkrecałem go na wysokie obroty by sprawdzić czy włączy się wiatrak i zapytać mechanika czy to normalne ,że taka temp. występuję. Dam znać jak wypadła obserwacja po weekendowej trasie. Irytuje mnie ,że nie stoi non-stop na 90'... :-|

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 sie 2015, 19:30

Ja akurat jechałem ostatnio z wakacji. Ostatnie kilometry ok 300 cały czas autostrada i prędkość 140 - 160 km/h i na wskaźniku cały czas 90 i ani razu nie wskoczyło więcej. wiesz dużo tez zależy od czujnika gdyż kilka lat temu wymieniałem na nowy i na tamtym temperatura lubiła skakać miedzy 90 a 95 a na tym nowszym stoi sztywno no chyba że stoję w korku lub pałuje ale tylko pod górę. Na prostych stoi sztywno.

AdamF
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 11 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Jasienica

Post autor: AdamF » 26 sie 2015, 19:48

A ja jak jechałem do Muniorka Autostradą (z teoretycznie uszkodzoną pompą xd) to ciągle miałem 90stopni tak przy 160-180km/h ale tylko na chwile się zatrzymałem na pasie awaryjnym bo z roboty dzwonili i zaczęło padać to wskoczyło na 110stopni albo i więcej i wentylatory się załączyły. Później podczas jazdy znów 90stopni i to chyba prawidłowo mam:)

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 26 sie 2015, 20:07

hudy pisze:Ja akurat jechałem ostatnio z wakacji. Ostatnie kilometry ok 300 cały czas autostrada i prędkość 140 - 160 km/h i na wskaźniku cały czas 90 i ani razu nie wskoczyło więcej. wiesz dużo tez zależy od czujnika gdyż kilka lat temu wymieniałem na nowy i na tamtym temperatura lubiła skakać miedzy 90 a 95 a na tym nowszym stoi sztywno no chyba że stoję w korku lub pałuje ale tylko pod górę. Na prostych stoi sztywno.
Który to czujnik wymieniłeś?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 sie 2015, 20:56

Ten który podaje na zegary 3 pinowy

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 04 wrz 2015, 17:29

Witam,

jak pisałem wcześniej: cała trasa to 100' na tacho po czym wyjdzie poza 100' włączały się prawdopodobnie jak wcześniej pisałem wiatraki, bo temp. spadała lekko poniżej 100' po czym znowu rosła do 100', powyżej 100' i spadała poniżej 100' i tak w kółko całe 570 km jazdy autostradą... Gdy jechałem przez "remont dróg"(60km/h) temperatura wyrównała się na ,a nawet delikatnie przed 90' . Po wyjeździe z remontu znowu setka, powyżej, poniżej itd. do nieskończoności ... Odstawiam autko do mechanika niech zerknie ,może coś z termostatem ,bądź czujnikiem jest nie tego.

Dam znać co i jak po odzyskaniu autka ;-)

Pozdrawiam i życzę miło spędzonego weekendu :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 wrz 2015, 17:38

Pod vaga wystarczy podpiąć , porównać temperatury z licznika i vaga.
Może coś z termostatem , ewentualnie chłodnica już nie ma takiej sprawności lub pompa wody.

kozdromen

[B4 1.9 1Z] Silnik grzeje się do maks 70 stopni, jaka przycz

Post autor: kozdromen » 11 wrz 2015, 17:40

Witam. Dostałem w prezencie audi 80 b4 1.9 tdi do szargania po mieście.
teraz są temperatury dodatnie, a licznik dopiero po około 7-8 km pokazuje odrobinę poniżej 70 stopni (temperatura silnika). Ta temperatura jest niezależnie czy auto stoi w korku czy jedzie. Ogrzewanie w aucie działa - 2, 3 minuty i już jest ciepło w samochodzie.
Jaka może być tego przyczyna? Wskazówka nie skacze, po prostu długo mija zanim dobije do 70 i na tym się zatrzymuje, nie dochodzi do 90 st. Jest to dziwne bo teraz, ani zima, ani ujemne temperatury. Pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 wrz 2015, 17:46

kozdromen pisze:Jaka może być tego przyczyna?
przyczyna jest opisana na forum z milion razy, także szukaj <google>

kozdromen

Post autor: kozdromen » 11 wrz 2015, 17:51

To można przecież tutaj coś pomóc :-) a to w tym dziale tak? No to spróbuję znaleźć coś.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 wrz 2015, 18:04

kozdromen, http://cse.google.com/cse?cx=partner-pu ... emperatury
http://cse.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
kozdromen pisze:To można przecież tutaj coś pomóc
pewnie że można ale ile razy można pisać to samo :-/

kozdromen

Post autor: kozdromen » 12 wrz 2015, 14:33

no ale tam są opisywane różne przypadki, a skąd ja mam wiedzieć czy to akurat rozwiąże mój problem? wskaźnik temperatury wskazuje na jedną kreskę przed 90 - czyli to chyba nie 70 pokazuje, a 80. Kreski powyżej 90 są co 10 st stąd ten wniosek. Nie jestem do końca techniczny i obeznany w mechanice więc ciężko mi z tematów innych osób wywnioskować czy te rady załatwią mój problem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 wrz 2015, 15:10

kozdromen pisze:no ale tam są opisywane różne przypadki, a skąd ja mam wiedzieć czy to akurat rozwiąże mój problem?
możesz wierzyć lub nie ale rozwiąże, Twój przypadek nie jest wcale nietypowy

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 12 wrz 2015, 15:14

Dla przypomnienia koledze kozdromen

Przejedź sie jakąś traskę z 10-15km i sprawdź jaki jest dolny wąż od chłodnicy:

Jeśli jest gorący -----> winny jest przeważnie czujnik temperatury do licznika lub rzadko zegar

A jeśli jest wąż zimny ----> winny jest termostat ( cały czas otwarty/półotwarty)

kozdromen

Post autor: kozdromen » 12 wrz 2015, 16:14

Kurde a gdzie ja tego węża mam szukać? :O ja wiem, że nietypowy, ale ja to ciemniak jestem motoryzacyjny i błagam o wyrozumiałość :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl