[1.9 1Z] nie łapie temperatury
Akurat było 25 stopni ,pełne słońce i wlekłem się za traktorem tuż przed zdjęciem. Przed tym trochę pojeździłem i wkrecałem go na wysokie obroty by sprawdzić czy włączy się wiatrak i zapytać mechanika czy to normalne ,że taka temp. występuję. Dam znać jak wypadła obserwacja po weekendowej trasie. Irytuje mnie ,że nie stoi non-stop na 90'... :-|
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ja akurat jechałem ostatnio z wakacji. Ostatnie kilometry ok 300 cały czas autostrada i prędkość 140 - 160 km/h i na wskaźniku cały czas 90 i ani razu nie wskoczyło więcej. wiesz dużo tez zależy od czujnika gdyż kilka lat temu wymieniałem na nowy i na tamtym temperatura lubiła skakać miedzy 90 a 95 a na tym nowszym stoi sztywno no chyba że stoję w korku lub pałuje ale tylko pod górę. Na prostych stoi sztywno.
A ja jak jechałem do Muniorka Autostradą (z teoretycznie uszkodzoną pompą xd) to ciągle miałem 90stopni tak przy 160-180km/h ale tylko na chwile się zatrzymałem na pasie awaryjnym bo z roboty dzwonili i zaczęło padać to wskoczyło na 110stopni albo i więcej i wentylatory się załączyły. Później podczas jazdy znów 90stopni i to chyba prawidłowo mam:)
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Który to czujnik wymieniłeś?hudy pisze:Ja akurat jechałem ostatnio z wakacji. Ostatnie kilometry ok 300 cały czas autostrada i prędkość 140 - 160 km/h i na wskaźniku cały czas 90 i ani razu nie wskoczyło więcej. wiesz dużo tez zależy od czujnika gdyż kilka lat temu wymieniałem na nowy i na tamtym temperatura lubiła skakać miedzy 90 a 95 a na tym nowszym stoi sztywno no chyba że stoję w korku lub pałuje ale tylko pod górę. Na prostych stoi sztywno.
Witam,
jak pisałem wcześniej: cała trasa to 100' na tacho po czym wyjdzie poza 100' włączały się prawdopodobnie jak wcześniej pisałem wiatraki, bo temp. spadała lekko poniżej 100' po czym znowu rosła do 100', powyżej 100' i spadała poniżej 100' i tak w kółko całe 570 km jazdy autostradą... Gdy jechałem przez "remont dróg"(60km/h) temperatura wyrównała się na ,a nawet delikatnie przed 90' . Po wyjeździe z remontu znowu setka, powyżej, poniżej itd. do nieskończoności ... Odstawiam autko do mechanika niech zerknie ,może coś z termostatem ,bądź czujnikiem jest nie tego.
Dam znać co i jak po odzyskaniu autka
Pozdrawiam i życzę miło spędzonego weekendu
jak pisałem wcześniej: cała trasa to 100' na tacho po czym wyjdzie poza 100' włączały się prawdopodobnie jak wcześniej pisałem wiatraki, bo temp. spadała lekko poniżej 100' po czym znowu rosła do 100', powyżej 100' i spadała poniżej 100' i tak w kółko całe 570 km jazdy autostradą... Gdy jechałem przez "remont dróg"(60km/h) temperatura wyrównała się na ,a nawet delikatnie przed 90' . Po wyjeździe z remontu znowu setka, powyżej, poniżej itd. do nieskończoności ... Odstawiam autko do mechanika niech zerknie ,może coś z termostatem ,bądź czujnikiem jest nie tego.
Dam znać co i jak po odzyskaniu autka
Pozdrawiam i życzę miło spędzonego weekendu
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
[B4 1.9 1Z] Silnik grzeje się do maks 70 stopni, jaka przycz
Witam. Dostałem w prezencie audi 80 b4 1.9 tdi do szargania po mieście.
teraz są temperatury dodatnie, a licznik dopiero po około 7-8 km pokazuje odrobinę poniżej 70 stopni (temperatura silnika). Ta temperatura jest niezależnie czy auto stoi w korku czy jedzie. Ogrzewanie w aucie działa - 2, 3 minuty i już jest ciepło w samochodzie.
Jaka może być tego przyczyna? Wskazówka nie skacze, po prostu długo mija zanim dobije do 70 i na tym się zatrzymuje, nie dochodzi do 90 st. Jest to dziwne bo teraz, ani zima, ani ujemne temperatury. Pomoże ktoś?
teraz są temperatury dodatnie, a licznik dopiero po około 7-8 km pokazuje odrobinę poniżej 70 stopni (temperatura silnika). Ta temperatura jest niezależnie czy auto stoi w korku czy jedzie. Ogrzewanie w aucie działa - 2, 3 minuty i już jest ciepło w samochodzie.
Jaka może być tego przyczyna? Wskazówka nie skacze, po prostu długo mija zanim dobije do 70 i na tym się zatrzymuje, nie dochodzi do 90 st. Jest to dziwne bo teraz, ani zima, ani ujemne temperatury. Pomoże ktoś?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kozdromen, http://cse.google.com/cse?cx=partner-pu ... emperatury
http://cse.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
http://cse.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
pewnie że można ale ile razy można pisać to samokozdromen pisze:To można przecież tutaj coś pomóc
no ale tam są opisywane różne przypadki, a skąd ja mam wiedzieć czy to akurat rozwiąże mój problem? wskaźnik temperatury wskazuje na jedną kreskę przed 90 - czyli to chyba nie 70 pokazuje, a 80. Kreski powyżej 90 są co 10 st stąd ten wniosek. Nie jestem do końca techniczny i obeznany w mechanice więc ciężko mi z tematów innych osób wywnioskować czy te rady załatwią mój problem.