Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] auto nie odpala.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 wrz 2016, 14:12

audikom pisze:Sterownik i krokowiec raczej nie mają nic do odpalania , tylko ustawiają wolne obroty .
Chodzi o sterownik od LPG i krokowy na wężu regulujący skład gazu

Obrazek

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 18 wrz 2016, 20:00

Dziś był dobry dzień, bo do pracy zajechałem na LPG i nawet zgasiłem pod sklepem i odpaliłem ciepły i znowu działał. Potem za godzinę znowu działał. Zobaczymy, jak będę wracać z pracy.
Dziś jest znacząco chłodniej na dworze, o jakieś 10 stopni.
Pompę paliwa raczej odcina. Chociażby dlatego, że dziś jechałem na LPG.
Tego "krokowca do gazu" czyli aktuatora nie mam, nigdy nie było odkąd posiadam samochód, a kiedyś instalacja działała bez zarzutu. Jest śruba.
Niestety nie było dobrze przed regulacją. Zrobiłem ją, gdyż miałam nadzieję, że pomoże. Pomogło na za bogatą mieszankę i wolne obroty (jak już cudem wskoczy to LPG) ale objawy miał i przed tą regulacją, którą zrobiłem na parowniku Tomasetto zgodnie z instrukcją dołączoną do zestawu przez producenta (chwała mu za to). Dodam, ze reduktor ma niecałe 2 lata, i też działał pięknie. Wszystkie te objawy to tak od 3 miesięcy są (lato?), i tyle już jeżdże na benzynie, a budżet cierpi. Oczyszczenie reduktora ze śluzu pewnie niewiele zmieni, ale zrobię to. Muszę też sprawdzić jeden z filtrów, bo jeden czyściutki.
Ale jakie to wszystko ma znaczenie, jeśli czasem LPG "zaskakuje"?
Ciągle najbardziej podejrzewam padający alternator. Jeśli nie daje rady stworzyć iskry pod LPG, która wymaga większeg oprądu, to może nie dopalać mieszanki.
Alternator hałasuje. A dziś było chłodniej, elementy może sprawniej pracują? Może na postoju pod sklepem nie podgrzał się od silnika, bo w sumie w 2.3 to tak trochę na boku jest.
Ile może trwać i kosztować regeneracja alternatora w serwisie? Czy wiąże się to bezdyskusyjnie z wymianą rozrządu? Bo i pompę wody bym zmienił...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 wrz 2016, 21:10

Zanim czepisz się alternatora to sprawdź napięcie ładowania.

A i kolejna sprawa to posprawdzaj szczelność. Zobacz szczególnie wąż i króciec kompensacji parownika (ten drugi wąż idący do dolotu powietrza). Właśnie najczęściej przyczyną takich problemów jest mięknąca od temperatury popękana guma.

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 19 wrz 2016, 15:01

Drugi dzień niższych temperatur (ok 17 st. C chyba?) i znowu LPG chodzi bez zarzutu. Coś, jakby napisanie posta na naszym forum rozwiązywało problemy :-D
Ale maciek889 sprawdź to wideo. Czy to jest luz, o którym mówisz? jak tym ruszałem to jakby lekko zmieniały się obroty, ale chyba krokowiec je korygował w locie.
Tak, czy sieak, widzę, że tu było coś jakby polepione, a teraz tego nie ma. To chyba nieoryginalne kolanko, bo na rysunku producenta na ulotce gwarancyjnej jest prosty wypust. No i te ślady cięcia... nie bardzo mi się to podoba :/
Link do filmu z luzem na parowniku

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 wrz 2016, 19:53

No ten luz z filmu jest do poprawy skoro to jedyna widoczna prawdopodobna przyczyna twojego problemu.

MateuszAudi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lis 2016, 11:52

[B4 2.3 NG] auto nie odpala.

Post autor: MateuszAudi23 » 13 lis 2016, 11:16

Cześć, witajcie ! :-)
Borykam się z poważnym problemem dotyczącym odpalania Audi Quattro 80 B4 z silnikiem 2.3E (NG) na wtrysku mechanicznym. Otóż po wymianie poprzedniej uszkodzonej, niedziałającej pompki znajdującej się w zbiorniku paliwa na nową samochód pracował bezproblemowo na niskich jak i wysokich obrotach. Z uwagi na to, że auto nie było dla mnie potrzebne przez ok. 3 miesiące stało w garażu. Po upływie tego czasu okazało się, że nowa pompka nie działa. Po wymianie na kolejną podejmowałem próby odpalenia silnika jednak na próżno. Pomimo odpowietrzenia układu paliwowego i sprawdzenia zapłonu silnik przy kilkunastu próbach odpalenia zawsze ,,zaskakiwał'', a następnie gasnął po 3-4 sekundach. Czy ktoś z was borykał się z podobnym problemem? Za wszystkie porady będę bardzo wdzięczny. ;-)

Serdecznie Pozdrawiam !!! :-)
Ostatnio zmieniony 14 lis 2016, 09:40 przez MateuszAudi23, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lis 2016, 11:52

MateuszAudi23, a przeglądałeś to https://audi80.pl/topics78/faq-silni ... t82686.htm

MateuszAudi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lis 2016, 11:52

Post autor: MateuszAudi23 » 14 lis 2016, 09:34

Większość z tych tematów przeglądałem i niestety nie znalazłem podobnej sytuacji do mojej.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lis 2016, 09:41

MateuszAudi23, a może ta pompka już padłą, paliwo leci z wtryskiwaczy?

MateuszAudi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lis 2016, 11:52

Post autor: MateuszAudi23 » 14 lis 2016, 22:41

Oczywiście, że sprawdzałem wtryskiwacze. Wszystko jest z nimi ok.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 19 lis 2016, 11:56

A dużo masz paliwa w zbiorniku? Ja mam tak że im mniej paliwa w zbiorniku tym gorzej odpala i głośniej pompka chodzi. ;)

MateuszAudi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lis 2016, 11:52

Post autor: MateuszAudi23 » 03 gru 2016, 23:30

Ok. problemów z samochodem ciąg dalszy. Na chwilę obecną po wielu podejściach prowadzonych metodą prób i błędów udało się odpalić silnik, dzięki wstrzyknięciu paliwa strzykawką bezpośrednio do kolektora ssącego. Wiadomo - po kilku miesiącach postoju silnik nie pracował najlepiej jednak po kilku minutach pracy wszystko wróciło do normy. Motor pracowal całkiem przyzwoicie przy wartości obrotów 650-700 do 7 tys. Tego samego dnia przy rozgrzanym silniku odpalałem samochód jeszcze 4-5 razy. Myślałem, że wszystko będzie ok. jednak radość nie potrwała zbyt długo bo już drugiego dnia próby odpalenia nie powiodły się. Czy ktoś z Was drodzy froumowicze jest w stanie określić na podstawie opisu co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?
krisf1 pisze:A dużo masz paliwa w zbiorniku? Ja mam tak że im mniej paliwa w zbiorniku tym gorzej odpala i głośniej pompka chodzi. ;)
Rzeczywiście muszę to sprawdzić, bo przyznam, że w zbiorniku paliwa nie było zbyt wiele (ok. 5-6 litrów)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 gru 2016, 10:25

Zobacz czy wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo na zimno. Może nie ma zasilania albo czujnik temperatury masz padnięty.

MateuszAudi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lis 2016, 11:52

Post autor: MateuszAudi23 » 05 gru 2016, 22:46

maciek889 pisze:Zobacz czy wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo na zimno. Może nie ma zasilania albo czujnik temperatury masz padnięty.
Maciek889 dziękuję za radę. Postaram się to sprawdzić. Aczkolwiek zaczynam podejrzewać inną przyczynę- alarm. Otóż dopiero dzisiaj zauważyłem, że jeden z dwóch kabelków od alarmu jest po prostu przecięty. Po jego złączeniu okazało się, że alarm non stop wyje. Poprzedniemu właścicielowi widocznie to przeszkadzało więc postanowił to rozwiązać w prowizoryczny sposób. Nie jestem zaawansowanym ekspertem w dziedzinie Audi 80 i mogę jedynie przypuszczać i postawić trafną lub błędna hipotezę aczkolwiek podejrzewam, że włączony alaram raczej napewno może być odpowiedzialny za uruchamianie mechanizmu, który uniemożliwa pompowanie paliwa i tym samym odpalenie samochodu.(???) bezradny_ Tym bardziej, że przed złączeniem tychże dwóch kabli od alarmu, przy przekręcaniu kluczyka było słychać wyrażny dźwięk pracy pompki w zbiorniku. Po złączeniu kabelków już nie. Tym samym znowu nie udało się dla mnie odpalić samochodu.

Wracając do tematu pompki - co do jej sprawności jestem w 100% pewny ponieważ dzisiaj wymontowałem ją ze zbiornika paliwa i uruchamiałem ją na krótko. Ponadto zalałem nowe paliwo.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 gru 2016, 09:37

Bez sprawdzenia ciśnienia jakie podaje pompka albo przynajmniej spojrzenia na ilość paliwa, którą wypluwa nie można być w 100% pewnemu że pompka działa poprawnie. Czasem bzyczy ale ciśnienie nie wytworzy odpowiedniego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl