Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Bosch a Pierburg

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 15 lip 2009, 20:25

bosch do 94 r potem bosch i pierburg a różnice patrząc na przepływkę boscha przepływomierz duży aluminiowy jak w benzynie a pierburg przepływka mała okrągła z czarnego tworzywa i głowiczka nastawnika pompy na boschu jest inna od pierburga a podstawowa wizualna różnica to zawór zwrotny paliwa w boschu jest na górze praktycznie na środku głowiczki-dekielka nastawnika a w pierburgu jest z boku nad przewodami paliwowymi.

bosch Obrazek

pierburg pompa Obrazek

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 lip 2009, 00:24

a ja juz mam kompa do przekladki na pierburga nastawnik hdk jeszcze przeplywke troche czasu 2 oporniki i mozna bedzie brykac i mam jedno pytanie czy potencjometr gazu jest taki sam w audi na boschu jak na pierburgu :?: bo wiazke ecu mam od passata b4 tak samo kompa ale jest inna wtyczka do potencjometra gazu, czy moze tylko wtyczka sie rozni :?: ma ktos moze charakterystyke tego potencjometra z tego co sie orientuje to tam sa w sumie 2 potencjometry

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 18 lip 2009, 22:24

właśnie staruszku tylko podstawowe różnice miedzy ATT od AEL to wtryski z większymi otworkami w końcówkach i turbo
zauważcie że pompa wtryskowa jest inna w obu silnikach

140PS

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8608541

115PS

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8450484

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 19 lip 2009, 09:51

zauważcie że pompa wtryskowa jest inna w obu silnikach
pompa w AAT i AEL są takie same wg katalogu BOSCH i ETKA wg której AEL i AAT mają numery pomp 046130108G/GX w latach 94-97 w A6
ta A6 wygląda na to że ma zmieniony dekielek z nastawnika indukcyjnego z 1.9

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 19 lip 2009, 22:11

każda 140tka ma taką pompę ;-)

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 20 lip 2009, 09:31

chyba odbiegamy od głównego tematu no chyba ze ktoś chce zrobić swap np AEL 140KM do audi 80 a takim tydzień temu jeździłem :mrgreen:

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 20 lip 2009, 21:04

AEL 140KM do audi 80 a takim tydzień temu jeździłem :mrgreen:
jak wrażenia :-D

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 20 lip 2009, 22:24

Krzylu pisze:
AEL 140KM do audi 80 a takim tydzień temu jeździłem :mrgreen:
jak wrażenia :-D
właśnie też jestem ciekaw :-D

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 21 lip 2009, 08:49

podstawą do modów było b4 quattro 2.8 avant w której uszkodzony był silnik zerwany pasek rozrządu silnik AEL z A6 z 96 r. z anglika z przebiegiem 109 tys mil cały napęd pozostał z 2.8 dorobione łapy sprzęgło zwykłe nie dwu-masowe i multum przeróbek mechanicznych, elektrycznych a silnik z chipowany mocnym programem, FMIC, bez katów, EGR, wolna odma, oryginalna turbina z AEL podkręcona do 1.4 bara i dymu z wydechu jak za starym załadowanym i jadącym pod górkę JELCZEM poprostu nic nie widać.

Wrażenia niesamowite ogromna elastyczność a do setki aż żołądek przywitał mi się z kręgosłupem poprostu wymiata zrobiona była przymnie próba z VW corrado 2.9 192KM i audi lepsze było vw też na tablicach ukraińskich wracali na dwa auta najgorsze że auto porusza się na ukrainie :-( u nas w kraju tylko chip był robiony a cały swap na ukrainie auto spotkałem przypadkiem 50km przed przejściem granicznym zmierzało do Dorohuska, wracało z chipowania ale nie wiem od kogo nie spytałem :-( a zaciekawiło mnie ze nie miałem z nim żadnych szans a czarny dym zauważyłem, wizualnie bez modów wiec ciężko rozpoznawalne.
Może kiedyś pojawi się na naszym forum właściciel spisał adres strony klubowej poczekamy zobaczymy.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 29 lip 2009, 21:50

PawelG pisze:
wujo1 pisze:nie umiem go jakby przeliczać i walłem w mocy 130 to ile NM ???
nie przelicza się tego - to kompletnie inne dane.
Prędkość obrotowa * Moment obrotowy = Moc

tylko jednostki odpowiednie podstawcie :-)

marek144
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 lis 2008, 19:09
Lokalizacja: LBL

Post autor: marek144 » 14 lis 2009, 17:00

Siema, po przeczytaniu tego co napisaliście aż musiałem iść zobaczyć co u mnie siedzi pod maska:) i okazało się że Pierburg:) a chciałbym się dowiedzieć coś o zwiększeniu mocy w 1Z
tak gdzieś może na 110-120KM żeby to było bez żadnych skutków ubocznych i bez skracania żywotności silnika i turbiny. Jak napisałem coś źle lub nie tu gdzie trzeba to przepraszam bardzo i proszę o przeniesienie lub usunięcie. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 lis 2009, 18:44

Jak pierburg to śmiało 120 PS możesz kręcic. ;-) Wtryski + chip.... <ok>

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 21 lis 2009, 23:26

Krzylu pisze:
tokarka606 pisze:Podlicz graty ,które wymieniłem po kolei i masz.Plus sofcik ,wszystko by endriu210

bardziej nie opłacało się kupić całego silnika??
co by to dało :?: nic 8-) dalej by pozostał przepływomierz Bosch,ECU,itp ;-) a tak jest Kpl.zmodzony Pierburg ,a czy warto było to już niech kolega tokarka606 napisze .

Awatar użytkownika
adamorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 lis 2010, 18:11
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: adamorek » 27 paź 2011, 23:32

Mam pytanie, mam problem z nastawnikiem potencjometrycznym w Audi 80 1.9 TDI, 92 rok, 90 KM, czy to co zamieszczone jest na tej aukcji będzie pasować, czy to już jest pompa z nastawnikiem indukcyjnym?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1900200975
Czy opłaca się to kupić, i czy można to przerobić?

Dziękuję za pomoc:)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 28 paź 2011, 01:59

https://audi80.pl/1z-wadliwy-przeply ... t58893.htm
W powyższym temacie jest opisane co i jak jeżeli chodzi o przekładkę osprzętu. Na aukcji której link podałeś faktycznie jest pompa z nastawnikiem indukcyjnym, komputer też jest pod ten nastawnik, a wtryski jak wtryski, pasują na pewno :-P
Tylko to jest zestaw raczej z 94 roku, bo w 93 jeszcze potencjometryczne były nastawniki. Co do opłacalności, to osobiście uważam, że kupno jest nie opłacalne ze względu na wtryski, gdyż są one pewnie z 90 konnego silnika, a takie to masz u siebie ;-) Już lepiej jak by z AFNa były, choć te można sprzedać i jakiś zwrot kosztów będzie. A ten zestaw jest jeszcze nie kompletny i trzeba parę gratów dokupić. W wątku, do którego link podałem masz napisane co trzeba wymienić, po za tym na forum jest kupa info o tym, tak więc zapraszam do lektury :mrgreen:

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl